قزوین؛

احیای بافت‌های تاریخی قزوین با محوریت مردم انجام شود

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در احیای بافت‌های تاریخی محور اصلی مردم هستند، گفت: تمام فعالیت‌هایی که در راستای احیای بافت‌های تاریخی انجام می‌شود باید با محوریت مردم باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارارن جوان از قزوین ؛ منوچهر حببیی در جلسه ستاد بازآفرینی و احیای بافت‌های تاریخی استان قزوین افزود:  شرایط و بستر لازم برای تحقق این مهم در شهر قزوین وجود دارد که نمونه آن خانه بهروزی است زیرا با تغییر کاربری خانه تاریخی بهروزی بستری فراهم کردیم که درصد قابل توجهی از گردشگران برای اقامت از این بنای تاریخی استفاده کنند.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: در مدتی که گردشگران از خانه بهروزی برای اقامت استفاده کردند از آنان نظرسنجی به عمل آمد که نتایج آن نشان داد این را توانسته رضایت‌خاطر گردشگران را جلب کند.

حبیبی تصریح کرد: بناهای دیگری مانند خانه بهروزی در شهر قزوین وجود دارد که می‌توان با تغییر کاربری آن‌ها توجه گردشگران را جلب کرده و از سوی دیگر درآمدزایی نیز ایجاد کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که قزوین دارد، احیا و بازآفرینی بافت‌های تاریخی باید از محلات آن آغاز شود که در این راستا بازسازی محله دیمج به عنوان نخستین محله این پروژه پیشنهاد شده و در دست کار قرار دارد.

وی افزود: بناهای تاریخی، حمام‌های سنتی و کاروانسراهای زیادی در سطح استان قزوین وجود دارد که به دلیل قدمت بالای تاریخی مورد توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با تأکید بر لزوم بازسازی بافت‌های تاریخی استان اضافه کرد: بافت‌های تاریخی استان به مروز زمان دچار فرسودگی شده و در برخی از موارد در حال تخریب است بنابراین باید تدابیر لازم برای بازسازی و احیای این بافت‌‍‌ها اندیشیده شود.

وی بیان کرد: بنابراین باید از ظرفیت تاریخی که در استان قزوین وجود دارد به نحو مطلوب استفاده کرده و از آن برای افزایش جذب گردشگران ورودی به استان استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: در حال حاضر در برخی از شهرهای کشور مانند یزد و کاشان به دلیل بازسازی که در بافت‌های تاریخی انجام شده میزان گردشگران بازدیدکننده از بناها و بافت‌های تاریخی این شهرها هر روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: احیا ، بافت ، تاریخی ، قزوین ، محوریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.