قزوین ؛

ثبت خاطرات و جمع‌آوری آثار دوران دفاع مقدس

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین گفت: محوریت جمع‌آوری آثار برای کنگره شهدا، تبیین نقش استان قزوین در دوران دفاع مقدس بوده و سعی داریم حوادثی که استان در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارارن جواناز قزوین ؛ سردار محمدرضا شاهرخی افزود: کنگره شهدا کار بزرگ و عظیمی است که در دستور کار ما قرار گرفته و یک کار فرهنگی ماندگار و ارزشمند به شمار می‌رود.


فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: کنگره شهدا به عنوان برنامه‌ای که در سراسر کشور در دستور کار استان‌های مختلف کشور قرار گرفته در استان قزوین نیز فعالیت خود را آغاز کرده است و برخی از استان‌ها به صورت نمادین شروع آن را با یک کنگره آغاز کردند.

شاهرخی ادامه داد:  در استان‌های مختلف این کار به شیوه‌های مختلف انجام شده است و در قزوین بنا داریم در یک نگاه نقش استان را در سال‌های دفاع مقدس و حتی قبل از آغاز جنگ تحمیلی و تمام اقشاری که در این حماسه عظیم حضور داشتند، ثبت و ضبط کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: این مهم با جمع‌آوری آثار و اسناد مربوط به شهدا آغاز شده است تا خاطرات مرتبط با شهدا و خانواده‌های آنان را ضبط کرده و حوادثی که در دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داده است را به ثبت برسانیم.

وی بیان کرد: محوریت ثبت خاطرات و جمع‌آوری آثار و تبیین نقش استان قزوین در دوران دفاع مقدس بوده و سعی داریم حوادثی که استان قزوین در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است را به صورت ویژه ثبت کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: چند هزار عکس و مصاحبه در بایگانی وجود دارد اما برابر دستورالعمل ابلاغ شده کار از روند روشنی برخوردار نیست که نیاز به بازنگری دارد.

شاهرخی اظهار کرد: از سوی دیگر با توجه به اینکه این کار یک جنبه مادی دارد و این جنبه تعریف نشده است یک ابهام ایجاد کرده که اجازه نمی‌دهد پیشرفتی حاصل شود.

وی عنوان کرد: قرار بود کار انجام شده در حوزه شهدا به ویژه کنگره شهدا در سال جاری تکمیل شده و ارائه شود اما به دلیل پیشرفت کند اقدامات صورت گرفته به سال 96 موکول شده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: ثبت ، خاطر ، آثار ، دفاع مقدس ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.