قزوین ؛

اعتبارات ملی افزایش کیفی و کمی راه‌های قزوین دو برابر اعتبارات عمرانی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: اعتباراتی که اداره کل راه و شهرسازی برای افزایش کیفی و کمی محورهای مواصلاتی استان از سطح اعتبارات ملی استفاده می‌کند نزدیک به دو برابر کل اعتبارات تخصیصی عمرانی استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حامد مانی‌فر با اشاره به وجود تعداد 24 راهدارخانه در سطح استان قزوین عنوان کرد: از این لحاظ حائز جایگاه قابل توجهی در کشور هستیم که با این امکان می‌توانیم علاوه بر دارا بودن جایگاه‌های گسترده‌تر برای حضور پرسنل راهدار در سطح راه‌های مواصلاتی، وظیفه نگهداری جاده‌ها به ویژه در مناطق صعب‌العبور را نیز با کیفیت بیشتری به انجام برسانیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین لزوم توجه بیشتر به افزایش فرهنگ رانندگی و کاهش خطای انسانی را از اساسی‌ترین راهکارهای تاثیرگذار در کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای دانست و افزود: رانندگان هنگام عبور در جاده‌ها شرایط آب و هوایی، وضعیت جغرافیایی منطقه و تابلوها و علایم هشدار‌دهنده ایمنی را در نظر داشته باشند.

این مسئول راهداران را از جمله گمنام‌ترین نیروهای خدمت‌رسان عنوان کرده و بیان کرد: نگهداری و پاکسازی جاده‌ها و تابلوهای آن، ترمیم رویه‌های آسفالت، خط کشی راه‌ها و بسیاری اقدامات دیگر از جمله خدماتی است که به طور مستمر در شرایط عادی توسط آنها انجام می‌شود که در هنگام بارش برف و باران بازگشایی راه‌ها، ریزش‌برداری، برف‌روبی، نمک‌پاشی و... نیز به آنها اضافه می‌شود.

مانی‌فر استان قزوین را از جمله پرتردد‌ترین استان‌های کشور یاد کرده و اعلام کرد: اعتباراتی که این اداره کل برای افزایش کیفی و کمی محورهای مواصلاتی استان از سطح اعتبارات ملی استفاده می‌کند نزدیک به دو برابر کل اعتبارات تخصیصی عمرانی استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به کسب رتبه نخست در کاهش تلفات جاده‌ای از سال 85 تاکنون در سطح کشور اظهار داشت: این اداره کل طی سال‌های گذشته خدمات زیرساختی گسترده‌ای را در جهت ایمن‌سازی راه‌ها انجام داده و اکنون نیازمند تامین اعتبار لازم برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا به خصوص در راه‌های روستایی می باشد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اعتبارات ، ملی ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.