قزوین؛

اقدامات حوزه شهدا در قزوین مطلوب نیست

استاندار قزوین گفت: اقدامات حوزه شهدا آن گونه که پیش‌بینی شده است، پیش نمی‌رود و این در حالی است که تقسیم کار لازم صورت گرفته و شرح وظایف هر دستگاه اجرایی مشخص شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارارن جوان از قزوین ؛مرتضی روزبه در جلسه شورای سیاستگذاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین افزود: اقدامات حوزه شهدا آن گونه که پیش‌بینی شده است، پیش نمی‌رود و این در حالی است که تقسیم کار لازم صورت گرفته و شرح وظایف هر دستگاه اجرایی مشخص شده است.

وی افزود: اگر در توزیع مسوولیت‌ها و تقسیم کار اشکالی وجود دارد باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی مطرح شود تا جابه‌جایی‌های لازم صورت گرفته و بتوانیم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده فعالیت کنیم.

روزبه ادامه داد: در شرایط فعلی به دلیل کمبود اعتبارات باید برای پروژه‌هایی که بار مالی زیادی دارد، تدابیر لازم اتخاذ شده و بهترین راهکار عملی در نظر گرفته شود تا اجرای پروژه منوط به تخصیص اعتبار نشود.

وی عنوان کرد: روند کار در حوزه کنگره شهدا باید به گونه‌ای پیش برود که هیچ گونه شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد.

استاندار قزوین تصریح کرد: آخرین استانی که در ماه‌های اخیر برای اخذ مجوز برگزاری کنگره شهدا خدمت مقام معظم رهبری رسید، استان سمنان بود و با توجه به اینکه اجازه برگزاری کنگره شهدا در هر استان باید توسط مقام معظم رهبری صادر شود، استان قزوین نیز قبل از برگزاری این کنگره باید خدمت رهبر معظم انقلاب برسد.

روزبه گفت: برای این امر نیز باید آثار فاخر، ارزشمند و ماندگاری در حوزه شهدا انجام دهیم که انجام این مهم نیز افرادی را می‌طلبد که در این حوزه مهارت لازم را داشته و از سوی دیگر دغدغه و علاقه‌مندی به انجام چنین کارهایی را نیز داشته باشند.

وی بیان کرد: حجم کار نباید موجب شود که از آغاز تدریجی آن غفلت کنیم زیرا اگر این کار عظیم به صورت تدریجی آغاز شود قطع‌یقین زودتر به نتیجه می‌رسیم.

استاندار قزوین افزود: اگر از سال‌های قبل که بحث کنگره شهدا مطرح شد به صورت تدریجی اقدامات عملی را آغاز کرده بودیم در حال حاضر کارهای انجام شده زیادی مانند تألیف چندین جلد کتاب در حوزه شهدا و دفاع مقدس در اختیار داشتیم.

روزبه اضافه کرد: اگر الان بخواهیم تازه آغاز به کار کنیم قطع‌یقین زمان زیادی نیاز داریم و اگر بخواهیم حجم بالای کار را در یک محدوده زمانی کوتاه انجام دهیم، کیفیت کار انجام شده به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیگیری مستمر اقدامات صورت گرفته در حوزه کنگره شهدا باید جلسات شورای سیاستگذاری این کنگر به صورت ماهانه برگزار شده تا آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته هر ماه مرور شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: چنین اقدامی موجب می‌شود که در جریان کارهای انجام شده قرار گرفته و با احصا نقاط قوت و ضعف، کارهای زمین‌مانده این حوزه را نیز با جدیت پیگیری کنیم.

روزبه یادآور شد: ظرفیت‌هایی از قبیل فضای مجازی فرصت مغتنمی است تا از آن برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت استفاده کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.