شهردار مشهد؛

فرصت خدمت‌گذاری اباعبدالله الحسین(ع) را باید غنیمت شمرد

شهردار مشهد گفت: فرصت خدمت‌گذاری اباعبدالله الحسین(ع) را باید غنیمت شمرد .

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید صولت مرتضوی در مراسمی که برای بدرقه خادمان اربعین حسینی مشهد‌الرضا(ع) در عرصه میدان شهدا مشهد برگزار شد،با اشاره به اینکه خدمت به زائران حسینی را به سهم و توان خود برنامه‌ریزی کرده ایم؛ اظهار کرد: به قدر و توان و سهم خود برنامه‌ریزی کردیم تا با عاشقان خدمت‌گذاری به زوار حسینی در نجف و کربلا به ارائه خدمت بپردازیم و در این دریای بزرگ، قطره‌ای کوچک باشیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که موضوع ایاب و ذهاب در کشور عراق با مشکل مواجه است، این خدمت‌گذاری با هدف آسایش و آرامش زائران حسینی برنامه‌ریزی شده است و در همین زمینه 150 دستگاه اتوبوس به همراه 350 اتوبوسران به فعالیت می‌پردازند.

شهردار مشهد اضافه کرد: همچنین بخشی از موضوع نظافت نیز توسط پاکبانان داوطلب در حوزه خدماتی صورت می‌گیرد و امید است این حرکت بستر مناسبی باشد تا در آینده این نوع خدمت‌رسانی توسعه یابد.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: امروز 900 نفر از کارکنان و کارگران شهرداری مشهد به همراه خانواده‌هایشان در مراسم بدرقه رسمی حضور دارند و تا در بدرقه رسمی، عازم کربلا و نجف شوند تا به خدمت‌گذاری زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین بپردازند.

سید وحید موسویان با اشاره به حضور کاروان زائران حسینی از کشورهای اروپایی، آمریکایی، آفریقایی در کربلا و نجف به مناسبت اربعین حسینی، افزود: کاروانی نیز از شهرداری مشهد عازم نجف اشرف و کربلای معلی می‌شوند تا به زیارت پرداخته و سپس آماده خدمت‌گذاری شوند.
وی ادامه داد: اولین نیاز زائران در اربعین موضوع حمل و نقل به خصوص در خاک عراق است که در این راستا 150 دستگاه اتوبوس با 350 راننده به کشور عراق اعزام می‌شوند که از مرز ایران تا شهر نجف خدمت‌رسانی می‌کنند.

رییس ستاد اربعین شهرداری مشهد اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل کشور عراق کشش خدمت‌رسانی به خیل عظیم زائران را ندارد چرا که پارسال تنها یک میلیون و600 هزار زائر از کشور ایران به کربلا رفتند.

موسویان یادآور شد: ناوگانی که شهرداری مشهد اعزام می‌کند رایگان به ارائه خدمت می‌پردازند و در هر اتوبوس یک مبلغ حضور دارد تا حلقه‌های معرفت تشکیل شود.


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.