نیویورک تایمز: حملات پاریس، آسیب‌پذیری اروپا را در برابر تروریست‌های داعش ثابت کرد

حملات پاریس نشان داد تروریست‌های داعش می‌توانند به آسانی از طریق مناطق تحت اشغال خود به اروپا رخنه کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود، اذعان کرد حملات پاریس ثابت کرد تروریست‌های داعش می‌توانند براحتی از مناطق تحت اشغال خود به این قاره نفوذ کنند. طبق اعترافات مقامات امنیتی فرانسه، یکی از عوامل تروریستی حملات پاریس به طور مرتب بین سوریه و زادگاهش در فرانسه، در رفت و آمد بوده است. نکته قابل تأمل اینجاست که گذرنامه این عنصر تروریستی توقیف بوده و وی تحت نظارت قضایی قرار داشته است. یکی دیگر از عوامل حملات پاریس نیز هشت‌بار بدلیل ارتکاب جرائم جزئی زندانی شده و در لیست افراد تهدید کننده امنیت ملی فرانسه قرار داشته است.

همچنین «عبدالحمید اباعود،» مغز متفکر حملات مرگبار جمعه‌شب پاریس و یکی از عناصر معروف داعش در بلژیک، چندین بار به مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی در سوریه و عراق سفر کرده بود.

حملات جمعه‌شب پاریس که مرگبارترین حملات تروریستی تاریخ فرانسه به‌شمار می‌رود، ثابت کرد کشورهای اروپایی نمی‌توانند عوامل وابسته به داعش را در مراحل ابتدایی طراحی اقدامات تروریستی و پیش از اجرای آن‌ها، شناسایی و دستگیر کنند. حتی با وجود اینکه عناصر تروریستی، افراد شناخته‌شده‌ای برای نظام قضایی و سازمان‌های امنیتی این کشورها باشند.          

در حملات تروریستی بی‌سابقه جمعه‌شب پاریس، چندین بمب‌گذار انتحاری و عامل تیرانداز تروریستی دست‌کم 132 نفر را به خاک و خون کشیدند. در این حملات بیش از 350 نفر نیز زخمی شدند. 


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار