واشینگتن پست: ابلهانه است اگر اسلام را مسئول اقدامات داعش بدانیم

واشینگتن پست در مقاله‌ای نوشت: نباید اقدامات تروریستی داعش را به اسلام نسبت داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی واشینگتن پست در مقاله ای به قلم "آنا سوانسون" نوشت: در حالی که بسیاری از مسلمانان جهان حملات تروریستی روز جمعه پاریس را محکوم کردند، دیگران معتقدند مسلمانان نمی بایست علیه حملات اظهار نظر می کردند.

بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در سراسر دنیا وجود دارد- نزدیک به یک سوم جمعیت جهان- که اعتقادات و باورهای سیاسی و مذهبی متفاوتی دارند.
 
از آنجایی که اکثر مردم آمریکا تفاوت های میان اسلام و گروه تروریستی داعش را نمی دانند، افکار عمومی دیدگاه منفی نسبت به اسلام پیدا کرده اند.
 
در پی انتشار مقاله ای درباره این که مسلمانان جهان حملات پاریس را محکوم کرده اند، پیام های بسیاری از طریق ایمیل و تویتر دریافت کردم که در اکثر آنها اسلام را با تروریسم برابر می دانستند.
مصاحبه رضا اصلان- یک ایرانی - آمریکایی نویسنده و استاد دانشگاه کالیفرنیا می تواند به کاهش اینگونه دیدگاه ها کمک کند. هرچند مصاحبه اصلان با شبکه خبری سی ان ان قدیمی است؛ اما تقریبا خیلی خوب بحث های موجود درباره اسلام و تروریسم را تکمیل می کند.

در این ویدئو اصلان با این دیدگاه مخالفت می کند که باید موضوعاتی همچون حملات تروریستی داعش یا سنگسار در پاکستان را به همه کشورهای مسلمان بسط داد.
 
اصلان می گوید، بنیادگرایی اسلامی یک مشکل نگران کننده است و تروریسم، سنگسار و دیگر اقدامات وحشیانه ای که در کشورهایی مانند عربستان سعودی و پاکستان انجام می شود باید محکوم کرد و همه باید از آن به شدت انتقاد کنند؛ اما نباید گفت که همه کشورهای مسلمان یکی هستند. مثلا پاکستان و ترکیه را با اندونزی و عربستان را کاملا شبیه هم قلمداد کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار