علت سکوت جوامع بین‌المللی در برابر فجایع انسانی در یمن چیست؟

حملات رژیم سعودی در تجاوز به یمن مردم این کشور را به سمت فاجعه انسانی برده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ سازمان ملل متحد درباره اوضاع انسانی در یمن هشدار داد و اعلام کرد طی سال گذشته حدود 14 میلیون نفر در این کشور به خدمات بهداشتی کافی دسترسی ندارند و 3 میلیون کودک و زن باردار به درمان نیاز دارند و یک میلیون کودک در خارج از سیستم آموزشی قرار گرفته اند.

غارینیه نظریان این شبکه در ادامه در گزارشی گفت: با توجه به تداوم تجاوزات اوضاع فاجعه بار انسانی در این کشور ادامه دارد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که دست کم 51 بیمارستان آسیب دیده اند و سازمان ملل متحد درباره روند سریع قطع کامل خدمات اساسی هشدار داده است.

یوهانس فان دیرکلاو هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در امور انسانی در یمن گفته است مردم یمن اکنون در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکل نبود خدمات اساسی و کوچ اجباری هستند و حدود 21 میلیون نفر به انواع کمک های انسانی نیازمند هستند و بیش از 19 میلیون نفر به آب شرب سالم دسترسی ندارند. بیش از 14 میلیون نفر نیز با بحران در امنیت غذائی مواجه هستند. 

320 هزار کودک با سوءتغذیه حاد مواجه هستند. در این جنگ ساختمان های مسکونی و مدارس و بیمارستانها نیز در امان نمانده اند.

عبدالرحیم السمیع پزشک یمنی در این خصوص گفت: ما در آستانه فاجعه نیستیم بلکه در عمق فاجعه ای واقعی قرار داریم. سیستم بهداشتی کاملاً از بین رفته است و بیمارستانها قادر به خدمات رسانی به مراجعه کنندگان نیستند.

خبرنگار العالم افزود: حملات کور تجاوزکارانه سعودی و هدف قرار دادن غیرنظامیان و نابود سازی تاسیسات زیربنائی یمن و وابستگی شدید این کشور به واردات مواد غذائی و سوخت و دارو و پایان یافتن موجودی انبارها موجب شده است در این کشور اوضاع را به سمت وقوع فاجعه انسانی برده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار