سازمان ملل: شمار تلفات جنگ یمن به 5 هزار و 700 نفر رسید

سازمان ملل آمار کشته شدگان در جریان تجاوز نظامی عربستان به یمن را 7500 نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبوه پرس؛ در حالی که منابع یمنی شمار شهدای یمنی در اثر تجاوز ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی عربستان را بیش از هفت هزار نفر اعلام کرده اند، سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد از فروردین سال جاری  و همزمان با آغاز تجاوز عربستان به یمن، پنج هزار و 700 نفر در یمن کشته شده اند که میانگین روزانه آن بالغ بر 43 نفر است.

"یوهانس فان دیر کلاو،" هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشر دوستانه یمن، در نشست مطبوعاتی در قاهره اظهار داشت: ویرانی زیر ساخت های اصلی یمن به سرعت ادامه دارد و 82 درصد ساکنان شهرهای یمن نیازمند کمک رسانی هستند.
 
دیرکلاو افزود: بیش از 14 میلیون یمنی نمی توانند از بهداشت کافی برخوردار باشند و سه میلیون کودک شیرخوار و زن حامله از سوء تغذیه رنج می برند و به خدمات پیشگیرانه نیاز دارند.

وی در ادامه افزود: 14 میلیون یمنی از نبود امنیت غذایی رنج می برند و 82 درصد اهالی شهرهای یمن به صورت های مختلف نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.

عربستان و کشورهای هم پیمان آن از 26 مارس 2015 (ششم فروردین 94) صنعا پایتخت و دیگر شهرهای یمن را مورد حمله هوایی قرار می دهند و تاکنون بیش از 22 هزار یمنی را شهید یا زخمی کرده اند. در جریان این تجاوز نظامی، زیر ساخت های اصلی شهرهای یمن و مناطق مسکونی آن را تخریب شده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار