شهرکرد؛

اربعین حسینی نمایش عظمت اسلام و بزرگترین گردهمایی شیعیان است

امام جمعه موقت شهرکرد تأکید کرد: اربعین حسینی نمایش قدرت و عظمت اسلام و بزرگترین گردهمایی شیعیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی، در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد، آیین عزاداری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسیبن (ع) در کربلای معلا را بزرگترین گردهمایی مذهبی شیعیان دانست و افزود: این مراسم، قدرت و عظمت اسلام را بیش از پیش به نمایش می گذارد.

وی گفت: اربعین حسینی (ع)، تجلی عشق به تربت و مرقد مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) که با گذشت قرن ها، همچنان دل همه دوستداران اهل بیت (ع) و آزادگان جهان را به سوی رستگاری، عزت و افتخار می کشاند.

امام جمعه موقت شهرکرد اضافه کرد: راهپیمایی زوار اربعین حسینی (ع) بزرگترین تظاهرات علیه داعش و وهابیت است.

فاطمی تأکید کرد: این راهپیمایی بی نظیر در جهان، نشانه ای از اتحاد و همدلی شیعیان، و باعث هراس دشمنان است.

وی با اشاره به حرکت جمعیت میلیونی در آستانه اربعین حسینی (ع) و با پای پیاده از شهرها و روستاها به سمت کربلا تأکید کرد: هیچ تهدیدی نمی تواند شیعیان را از این حرکت بزرگ باز دارد.

فاطمی یادآور شد: پیاده روی اربعین حسینی به کربلای معلا هم زیارتی سرشار از معنویت و روحانیت و هم یک جهاد و حرکت سیاسی محسوب می شود.

امام جمعه موقت شهرکرد در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج گفت: به لطف الهی بسیج در انسجام بخشی، اتحاد و دفاع از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش مهم و موثری را ایفا کرده است.

وی با اشاره به نقش مهم بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز بسیجیان رشادت های بزرگی را خلق کردند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.