حمایت از پناهجویان برای خبرنگار سی‌ان‌ان گران تمام شد!

خبرنگار امور بین‌الملل شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان بخاطر حمایت از پناهجویانی که خواهان ورود به آمریکا هستند، از کارِ خود در این شبکه معلق شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، پس از آن که کنگره آمریکا تلاش کرد لایحه‌ای را برای ممانعت از ورود پناهجویان سوری و عراقی به آمریکا تصویب کند، "الیس لابوت،" خبرنگار امور بین‌الملل شبکه تلویزیونی سی ان ان، در صفحه ویژه خود در پایگاه اینترنتی توییتر این پیام را نوشت: «مجسمه‌ی آزادی باید به‌خاطر عذاب وجدان، سرِ خود را خم کند.» 

چند ساعت بعد، لابوت که متوجه شده بود ارسال چنین پیامی ممکن است موقعیت شغلی‌اش را به‌خطر اندازد، پیام دیگری در همان شبکه توییتر فرستاد و طی آن، از پیام قبلی خود عذرخواهی کرد. 

با وجودِ این معذرت‌خواهی علنی و سریع بوسیله الیس لابوت، شبکه تلویزیونی سی ان ان این خبرنگار خود را که در شبکه اینترنت از آوارگان حمایت و از کنگره آمریکا انتقاد کرده بود، برای مدت دو هفته، از کار معلق کرد. 

مجری شبکه پرس تی وی در خاتمه افزود: معلق شدن این خبرنگار از مسئولیت‌هایش در شبکه سی ان ان، منجر به انتقادهای شدید از سوی بسیاری از خبرنگاران و فعالان حقوق بشر از شبکه سی ان ان شد، زیرا آنان این حرکت سی ان ان را مغایر با حق آزادی بیان و ابراز آزادانه‌ی عقاید عنوان کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار