دیپلمات آمریکایی: عراقی ها برای مقابله با داعش باید متحد شوند

سفیر سابق آمریکا در عراق گفت مردم این کشور برای مقابله با تروریست های داعش باید متحد شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جیمز جفری» در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره درباره اوضاع عراق و در پاسخ به این پرسش که برخی ها می گویند آمریکا مسئول وضع کنونی عراق است و سیاست های واشنگتن باعث شد که هسته اولیه سازمان دولت اسلامی با حمایت شوراهای بیداری و عشایر شکل بگیرد، گفت: آمریکا اشتباه هایی در عراق مرتکب شده است.

وی افزود: ولی باید بر این مسئله تاکید شود اگر عراق با وضع بدی روبروست باید مردم این کشور در درجه نخست خود را سرزنش کنند. رژیم صدام حسین مسبب مشکلات کنونی در عراق است.

به ادعای جفری زمانی که نیروهای آمریکایی در عراق حضور داشتند شمار زیادی از شبه نظامیان علیه نیروهای آمریکایی فعالیت می کردند. این شبه نظامیان شامل گروه های شیعی و سنی بودند. در سال 2008 وضع باثباتی ایجاد شد و آمریکا آماده عقب نشینی نیروهای خود از عراق بود و در نهایت نیروهای سنی و شیعه نظامیان آمریکایی را از عراق بیرون کردند و تنها کردها بودند که می خواستند آمریکایی ها در عراق بمانند.

وی در ادامه ادعا کرد: نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق نیز اشتباه هایی علیه اعراب سنی مرتکب شد و تقویت قدرت داعش باعث شد که اعراب سنی اراضی خود را از دست بدهند. سیاست آمریکا این است که عراق یکپارچگی ارضی خود را حفظ کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار