آخرین اخبار یکصد و شصت و هشتمین نشست اوپک؛

رئیس اوپک: اعضای این سازمان در خصوص حفظ سقف تولید کنونی توافق کردند

رئیس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد اعضای این سازمان در خصوص حفظ سقف تولید کنونی توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» در نشست امروز در وین افزایش یک و نیم میلیون بشکه‌ای تولید روزانه خود را تصویب کردند.

همچنین بهای نفت در بازارهای جهانی بلافاصله پس از اعلام تصمیم وزرای نفت اعضای اوپک برای افزایش یک و نیم میلیون بشکه‌ای تولید، دو درصد سقوط کرد.

یکصد و شصت و هشتمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیش از ظهر امروز جمعه در مقر اوپک در وین آغاز بکار کرد. 

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره خبرنگار این شبکه در وین در ارتباط زنده تلویزیونی گفت: نشست وزرای نفت کشورهای عضو اوپک پشت درهای بسته برگزار شد. آن گونه که ما مطلع شده ایم بحث ها برسر حفظ وضعیت موجود در بازارهای نفتی است. صبح امروز جنجال برسر افزایش یا کاهش سهم تولید برخی از کشورهای عضو بود.

وی افزود: عربستان سعودی اکنون نقش تضمین را در بازارهای نفتی ایفا می کند و ثبات آن را کنترل می کند و بازار را براساس میزان عرضه و تقاضا تنظیم می کند. ایرانی ها از این مطلب سخن می گویند که آنها وارد بحث سهم ایران نشده اند، زیرا وضعیت ایران ویژه است و به مسئله تحریم های بین المللی ارتباط دارد.

شبکه تلویزیونی بی بی سی نیز در این باره گزارش داد: "بیژن زنگنه،" وزیر نفت ایران اعلام کرد با ارسال نامه ای جدید برای دبیرکل اوپک از تصمیم ایران برای افزایش تولید نفت خام پس از توقف تحریم ها خبر داده است بدون آن که در انتظار اجازه اعضای این سازمان برای بازگشت به بازار بماند.

این شبکه افزود: ساعاتی پیش از نشست اعضای اوپک در پایتخت اتریش بهای نفت برای تحویل آینده حدود 3 درصد افزایش یافت. این درحالیست که اگرچه معامله گران نفت کاهش تولید نفت این سازمان را پیش بینی نمی کنند اما احتیاطاً و برای روبرو شدن با نتایج غیرمنتظره نشست بزرگترین تولید کنندگان نفت خریدهای آتی خود را افزایش داده اند. کاهش ارزش دلار موجب تقویت بهای نفت شد. در جلسه قبلی اعضای اوپک بهای نفت به پائین ترین قیمت طی شش سال گذشته رسید. بهای نفت در جلسه پنج شنبه گذشته شاهد نوسانات زیادی بود و این مسئله ناشی از اظهار نظر وزرای نفت کشورهای عضو اوپک در وین بود. 

این شبکه اعلام کرد: مدیرعامل شرکت لوک اویل روسیه کاهش تولید نفت روسیه را بسیار ضعیف دانست. روسیه جنگ قیمت میان این کشور و عربستان سعودی را رد کرده است. نشست وزرای نفت کشورهای عضو اوپک برای بررسی بازارهای نفتی و اتخاذ تصمیمات مناسب برای سال 2016 گردهم آمده اند. انتظار می رود در این نشست دو رویداد مهم رخ دهد نخست بازگشت اندونزی به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و دیگری بحث بر سر لغو تحریم های نفتی ایران است.

رویترز اعلام کرد: رئیس سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) اعلام کرد اعضای این سازمان در خصوص حفظ سقف تولید کنونی توافق کردند.

به گزارش ایتارتاس از وین،‌ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران روز گفت اوپک تولید نفت را در حد سی میلیون بشکه در روز حفظ کرد.
وزیر نفت ایران افزود ایران از تصمیم اوپک درباره سقف تعیین شده تولید نفت ناخشنود است. وی در پاسخ به این سئوال که آیا با تصمیم جدید اوپک موافق است گفت:‌ نه!

وزیر نفت نیجریه اعلام کرد سازمان کشورهای صادر کننده نفت احتمالا پیش از ژوئن نشست دیگری برگزار خواهد کرد.

تا این ساعت وزیران نفت ایران، عراق، نیجریه، قطر، امارات عربی متحده و اندونزی، از نشست اوپک بیرون آمده اند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار