مشهد؛

کاهش قیمت میوه در بازارهای مشهد

رییس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: در سال جاری محصول برداشت شده از باغات بسیار عالی بوده و میوه‌های زمستانی در میادین بار مشهد به فراوانی یافت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر ساکن با اشاره به حجم بالای صادرات سیب از خراسان رضوی به کشورهای دیگر، عنوان کرد: خوشبختانه تولید بالای این محصول در سال جاری سبب شده که مشکلی برای صادرات آن به وجود نیاید و روند اقدامات مربوط به این امر با سهولت به کشورهایی از جمله پاکستان، افغانستان و تاجیکستان در حال انجام است اما در عراق برای صادرات این محصول مشکلاتی وجود دارد که باید برای حل آن اقدام کرد.

وی ادامه داد: سیب هم اکنون در بازار داخلی خراسان رضوی از 700 تا 2200 تومان در میادین بارفروشی بسته به کیفیت آن قیمت دارد که نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است.

وی با اشاره به لزوم کنترل واردات بی‌رویه میوه قاچاق در کشور، افزود: در شهر مشهد تا بیش از 85 درصد موضوع قاچاق میوه کنترل شده که بیشتر آن نیز به مدد بازرسی‌هایی است که انجام می‌شود و تنها اقلامی که هم اکنون در بازار مشهد به صورت مجاز وارد میشوند آناناس و موز هستند.

رییس اتحادیه بارفروشان مشهد لیموترش را تنها میوه‌ای دانست که در بازار مشهد به صورت غیرمجاز ورود پیدا کرده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.