قزوین؛

شناسایی دو محصولی غذایی غیر استاندارد

دو محصول غذایی غیراستاندارد در بازار قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین گفت: بازرسان این اداره کل در راستای اجرای طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، در بازدید از فروشگاه ها و واحدهای صنفی استان این محصولات را شناسایی کردند.

محمودرضا طاهری افزود: این محصولات شامل قند و شکر بسته بندی شده 450 و 750 گرمی با نام تجاری سپیدار محصول شرکت سپیدار بوستان البرز است که به دلیل نداشتن نشان استاندارد ملی ایران جمع آوری شد.

وی همچنین گفت: کنسرو خوراک گوشت چیکا که پیش از این اعلام شده بود غیراستاندارد است، قابلیت مصرف دارد.

کنسرو خوراک گوشت محصول شرکت صنایع غذایی چیکا سپاهان تحت لیسانس آلوپک سوئیس، شهریور امسال توسط اداره کل استاندارد قزوین غیرمجاز شناخته شده بود.

مدیر کل استاندارد افزود: با توجه به استعلام های صورت گرفته، ویژگی های میکروبی فرآورده خوراک کنسرو گوشت چیکا مشمول کنترل و نظارت استاندارد ملی است و قابلیت مصرف دارد.

به گفته طاهری طبق ماده 4 و 9 قانون سازمان ملی استاندارد، نظارت و کنترل مکان های عرضه محصولات غذایی و بهداشتی با جدیت ادامه دارد و نتایج آنها در رسانه ها منتشر می شود.

از شهروندان خواسته شده از خرید کالاهای بدون کیفیت و غیراستاندارد خودداری کنند و تخلفات مشاهده شده را به تلفن گویای 1517 اطلاع دهند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 


انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.