ساری ؛

تدوین سند صادرات کشاورزی مازندران

سند صادرات بخش کشاورزی مازندران تدوین شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران با توجه به مسائل و مشکلات صادرکنندگان و حوزه صادرات، گفت: با توجه به روند افزایشی صادرات علیرغم مشکلات این توانایی وجود دارد میزان صادرات را ازنظر ارزشی و وزنی افزایش دهیم.

حیدرپور، مزیت‌های مازندران را نسبت به استان‌های دیگر کشور پرورش گل و گیاه زینتی، طیور، تولید مرکبات و کیوی، عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در بخش‌های مختلف کشاورزی ضریب تبدیل غذا به گوشت مرغ در استان ۱.۹ دهم درصد و در کشور ۲.۲ دهم درصد است که باید زمینه را فراهم کنیم.

وی میزان صادرات محصولات کشاورزی استان را در سال ۸۳، 10 هزار تن و سال ۹۳ را به ۱۵۱ هزار تن که نشان از افزایش صادرات است، اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، میزان صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای دیگر را 6 میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: باید برای مثبت کردن تراز تجاری بخش کشاورزی در صادرات و واردات تلاش کنیم که این امر در سال ۹۳ بهبودیافته است.

حیدر پور ، به توسعه حمل‌ و نقل هوایی در استان تأکید کرد و افزود: با توسعه حمل ‌و نقل هوایی می‌ توانیم هزینه صادرات را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: تدوین ، کشاوزی ، صادرات ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.