اصفهان؛

اطلس زیست بوم و اخلاق زیست محیطی در اصفهان تهیه شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تهیه اطلس زیست بومی کشور، ایجاد نظام یکپارچه ملی محیط زیست و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی از محورهای ابلاغی سیاست کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا امینی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: سیاست‌های کلی «محیط زیست» از سوی مقام معظم رهبری به رؤسای قوای سه گانه ابلاغ شده و باید در این زمینه برنامه ریزی خوبی صورت پذیرد به همین دلیل مدیریت شهری نیز در مواردی که به حوزه کاری آن مربوط می شود با تمام توان ورود پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ایجاد نظام یکپارچه‌ ملی محیط زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، تهیه‌ی اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی از جمله محورهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصلاح شرایط زیستی ، پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی‌های غیرمجاز و جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، پایش مستمر و کنترل منابع و عوامل آلاینده‌ی هوا از جمله سیاست های کلی محیط زیست است.

امینی خاطرنشان کرد: مدیریت تغییرات اقلیم و مقابله با تهدیدات زیست‌محیطی، گسترش اقتصاد سبز ، استقرار نظام حسابرسی زیست‌محیطی در کشور، حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌های سازگار با محیط زیست، تدوین منشور اخلاق محیط زیست و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی، ارتقاء مطالعات و تحقیقات علمی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوآورانه‌ی زیست‌محیطی از دیگر سیاست های ابلاغی محیط زیست است.

وی اظهار کرد: با توجه به تهدیدات زیست محیطی و وضعیت آلودگی هوا تدوین و ابلاغ سیاست های کلی زیست محیطی ضروری بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 5 آذر ماه وفرمان تاریخی امام خمینی(ره) در خصوص تشکيل بسيج مستضعفين گفت: به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و قطع دست استکبار جهاني و منافع آنها در ايران، توطئه‌ها و فتنه‌هاي شياطين عليه ايران روز به روز گسترش يافت. در چنين شرايطي امام خميني(ره) در پنجم آذر سال 58، فرمان تشکيل بسيج را صادر کردند و فرمودند: مملکتي که 20 ميليون جوان دارد، بايد 20 ميليون ارتش داشته باشد.

امینی تصریح کرد: هنوز يک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژيم بعث عراق با هدف براندازي نظام نوپاي اسلامي و با حمايت استکبار جهاني، عليه ايران دست به حمله همه جانبه زد.

در چنين شرايطي بود که جوانان سلحشور، به اشاره امام به صورت خودجوش و تحت تشکل‌هاي بسيجي به جبهه‌ها شتافتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، با تقديم خون خود، نهال نوپاي انقلاب اسلامي را آبياري کردند و حماسه‌ها و رشادت‌هاي بي‌سابقه‌اي آفريدند.

وی خاطرنشان کرد:بر این اساس بسيج در تاريخ انقلاب اسلامي نه به عنوان يک نهاد نظامي صرف، بلکه به عنوان يک مکتب فرهنگي و ارزشي و کلمه طيبه‌اي که در بين همه اقشار ملت ايران ريشه دوانيده است، مطرح مي‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حادثه پاريس اظهار کرد: "فرانکنشتاین" معروف ترین رمان نویسنده ای به نام "مری شلی" می باشد که داستان دانشمند جاه طلبی است که روزی تصمیم می گیرد تا با بقایای بدن انسان های مرده و شوک الکتریکی، موجودی ترسناک و عجیب الخلقه شبیه انسان را وارد جهان کند .

فرانکنشتاین البته موفق به این كارمي شود اما هیولای به وجود آمده به جای اینکه از خالق خود فرمان ببرد، تبدیل به موجود غیرقابل کنترلی مي شود که جنایات فراوانی مرتکب شده و حتی جان خالق خود را هم مي گیرد، "داعش" همان هیولای دست ساز فرانکنشتاین است.

وی ادامه داد: هیلاری کلینتون در خاطرات خود به صراحت اعلام می کند که به بیش از 100 کشور دنیا سفر کرده است تا نقش آمریکا را درباره ی به رسمیت شناختن داعش بلافاصله پس از اعلام موجودیت آن توضیح بدهد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: هیولای داعش علیه پدیدآورندگان و حامیان خود نیز شوریده است، حادثه ی چند روز پیش پاریس که نزدیک به 160 کشته و 200 زخمی برجای گذاشت، یکی از همین نمونه ها است.

امینی اظهار کرد: رهبر انقلاب نیز پیش ترنسبت به اين موضوع هشدار داده بودند که در آینده نه چندان دور، این گروه ها بلای جان همان کشورهای حامی خواهند شد و در نهایت مجبور خواهند بود که با هزینه ی زیاد، آنها را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه فارغ از خود حادثه پاریس، موضوع مهم تر، نتایجی است که نظام سلطه برای آن مشغول طراحی است، ادامه داد: حادثه 11 سپتامبر، ظاهرش حمله به برج های دوقلو بود اما در باطن، مقدمه ای برای اقدامات بعدی آنها بود؛ حادثه ی پاریس نیز می تواند آغاز موج جدیدی از "اسلام هراسی" در اروپا و به تبع آن در جهان و یا بهانه ای جدید برای حضور نظامی بیشتر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: حادثه ی فرانسه، نمونه ای بسیار کوچکتر از جنایاتی است که دست ساخته های غرب همه روزه در طول ساليان گذشته در سوریه و عراق و یا به نیابت از آنان توسط ارتش عربستان در یمن و ... انجام داده اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.