وضعیت بحرانی سد سلیمان تنگه / ۸۰درصد از شبکه آبرسانی ساری فرسوده است

دستور کار این هفته جلسه شورای شهر ساری پیرامون موضوع کم آبی در مرکز استان بود، قرار شد در این جلسه علاوه بر فرماندار، مدیران استانی نیز حضور یابند که تنهامدیران آبفای شهری حضور پیدا کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیجان شمشیر بند در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به توافق هسته ای ایران با کشورهای۱+۵ اظهار کرد: دستیابی به دانش سوخت هسته‌ای از دستاوردهای فرزندان ایران اسلامی است که با حمایت‌های رهبری و ایستادگی در مقابل قدرت‌های بزرگ به دست آمد، گفت: قدرت‌های غربی به این نتیجه رسیدند مقابله با دستاورد هسته‌ای ایران، چیزی جز شکست برای آنها در پی ندارد.

وی با اظهار اینکه امروز استکبار تمام حربه های خود را ناکارآمد دید ناگزیر شد به توافق هسته ای با ملت ایران شد، تصریح کرد: ما قدردان زحمات دستگاه دیپلماسی کشور هستیم که با پیروزی از فرمایشات رهبری با حفظ مصالح نظام و مصالح ملت، تلاش خود را برای سربلندی در این آزمون بزرگ به کار بستند.

همانگی بین طرح توسعه آب و فاضلاب و طرح توسعه شهری ایجاد شود

در ادامه دیگر عضو شورای شهر ساری با اشاره به مشکل کمبود آب در مرکز استان، اظهار کرد: با توجه به قول هایی که مسئولان برای اتمام پروژه آبرسانی شهر ساری  تا پایان خردادماه دادند، متاسفانه این قول عملی نشد.

علی اکبر زلیکانی با بیان اینکه با اجرای این پروژه۵۰۰لیتربر ثانیه به ظرفیت آبرسانی شهر ساری اضافه می‌شود، گفت: متاسفانه بین مسئولان شهرداری و سازمان آب و فاضلاب شهری هماهنگی وجوود ندارد.

وی با اظهار اینکه طرح توسعه آب و فاضلاب باید با طرح توسعه شهر ساری هماهنگ باشد، بیان کرد: به دلیل اینکه از آب سد سلیمان تنگه استفاده کشاورزی می‌شود، منابع این سد به مرحله بحرانی رسیده است.

زلیکانی با اشاره به اجرایی نشدن فاز دوم پروژه ملل که قرار بود اشتغال زایی را به همراه فضای مفرح برای شهروندان ساروی به دنبال داشته باشد، گفت: با گذشت یک سال از افتتاح این مجموعه هنوز حتی یک مورد اشتغال زایی صورت نگرفت.

نبود برنامه ای بر شبکه آب رسانی و تراکم ساخت و سازهای جدید

سعید نجاریان دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه مشکل کمبود آب مختص ساری نیست بلکه این مشکل در کشور نیز وجود دارد، اضافه کرد: با وجود آنکه گفته ومی‌شود سرانه مصرف آب شهروندان بالا است  اما این گونه نیست و این تصور نادرست را به مردم القا کردند.

وی با تاکید بر اینکه هدر رفت عمده آب در بخش کشاورزی۹۱ درصد است، ادامه داد: تاکنون مدیریت صحیح استفاده از آب در بخش کشاورزی اعمال نشده است.

نجاریان تصریح کرد: طرح و برنامه‌ای برای شبکه آب‌رسانی و تراکم ساخت‌وسازهای جدید وجود ندارد و مشکلاتی هم درباره شبکه اتفاقات وجود دارد.

در ادامه  دیگرعضو شورای شهر ساری با اشاره به اجرایی نشدن پروژه تصفیه آب ساری در مهلت مقرر، گفت: قرار بر این بود دو سال قبل پروژه تصفیه‌خانه شهر ساری احداث شود در حالی که تاکنون رشد فیزیکی ۶۰ درصدی داشته است.

مسعود مدینه مشکل کم آبی در ساری را مدیریت ضعیف مدیران استانی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با سفر رئیس‌جمهور به استان بتوانیم از اعتبارات ملی برای این پروژه‌ها استفاده کنیم.

۸۰درصد از شبکه آبرسانی ساری فرسوده است

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از شبکه آب‌رسانی شهر ساری فرسوده است و ۳۰ درصد از آبی که به شبکه تزریق می‌شود هدر می‌رود، تصریح کرد: ساخت‌وسازهای جدید در شهر اتفاق می‌افتد که نیازمند مهندسی مجدد در آب‌رسانی و شبکه آب است.

فرماندار ساری هم در این جلسه با اشاره به موضوع این جلسه، اظهار کرد: برای تامین آب در مرکز استان مشکلی نداریم و ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب وارد ثانیه کردیم و تا ۵۰۰ لیتر هم می‌توانیم افزایش دهیم اما شبکه پاسخگو نیست.

جواد  واحدی با اظهار اینکه نیازمند ۷ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب‌رسانی هستیم، افزود: هدررفت آب در شبکه بالا‌ست و در صورت اصلاح شبکه، کمتر نیاز به تزریق آب به شبکه هستیم.

وی با اشاره به جیره بندی آب در بعضی از نقاط شهرهای غرب استان، گفت: منابع تامین آب در غرب استان بیشتر است اما به دلیل مدیریت نادرست، شهرهای غرب استان با کمبود آب مواجه است.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.