بروکسل در سکوتی مرگبار!

الجزیره گزارش داد: خیابان‌های بروکسل پایتخت بلژیک همچنان از بیم وقوع حملات تروریستی در سکوتی مرگبار فرو رفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در مقابل ایستگاه‌های قطار در بروکسل ستونی از تاکسی‌ها در انتظار مسافرانی هستند که عمدتاً از لندن و پاریس وارد این شهر بسته می‌شوند.

 با تمدید حالت فوق العاده از سوی «شارل میشل» نخست وزیر بلژیک برای سومین روز پیاپی از بیم وقوع حملات هماهنگ شده شبیه آنچه در پاریس روی داد ساکنان بروکسل ناچارند این وضع را تحمل کنند.

مسئولان بلژیک از وجود تهدیداتی از سوی اشخاصی سخن می گویند که مقادیری سلاح و مواد منفجره در اختیار دارند و قصد اجرای حملاتی همزمان در چند منطقه را دارند.
«ژان ژامبون» وزیر کشور بلژیک به خبرنگاران گفت: ما یعنی همه دستگاههای امنیتی به صورت تمام وقت، همه توان خود را برای این که در آماده باش کامل باشیم بکار می‌گیریم. 

خیابان‌های بروکسل خلوت است و آرامش همراه با رفتار محتاطانه غیر عادی در این شهر حاکم است. نیروهای امنیتی و ارتش در همه جا و خصوصاً مراکز حساس حضور پررنگی دارند. مترو به سبب اعلام حالت فوق العاده تعطیل است و مراسم‌ها و تجمعات لغو شده و نمایشگاه‌ها و موزه ها تعطیل است. 

نگرانی بروکسل در پی حوادث پاریس که دهها قربانی داشت امری عادی است اما مقامات بلژیکی در اندیشه عبور از این وحشت و بازگشت به زندگی عادی ضمن حفظ احتیاط هستند.

انتهای پیام/
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار