یاسوج ؛

دانشگاه ها در آگاهی بخشی حقوقی به جامعه دستگاه قضا را یاری کنند

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرهنگ سازی و دسترسی به آگاهی های حقوقی و قضایی از جمله وظایف قوه ی قضائیه است که دانشگاه ها در تحقق این مهم نقش موثری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی در نخستین نشست فرهنگی دادگستری با مسئولان دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تشکیل کارگاه های آموزشی و مشاوره ای در دانشگاه ها و استفاده از کارشناسان مجرب زمینه آگاهی بخشی مردم در زمینه حقوقی و قضایی را فراهم می شود.

وی بیان کرد: ارتقائ فرهنگی دانشگاهیان برای تحکیم بنیان خانواده و آگاهی آنها پیرامون موضوع های حقوقی و قضایی امری ضروری برای ارتقای فرهنگی جامعه است.

حجت الاسلام مزارعی اظهار کرد: دانشجویان و کارشناسان قضایی باید در کارگاه های آموزشی فرصت ها و تهدید های فضای مجازی ،ابزارهای نوین ارتباطی و تاثیرهای سو آن بر خانواده،معنویت و نقش آن در کاهش مشکلات خانواده،راهکارهای افزایش رضایت مندی و طرح مباحث حقوقی با رویکرد توانمند سازی فکری و فرهنگی را به مردم آموزش دهند.

معاون فرهنگی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به ضرورت آموزش قانون به مردم گفت : بیش از 52 درصد از پرونده های ورودی به قوه ی قضائیه ناشی از آشنا نبودن مردم با قانون و اصطلاح های حقوقی است.

حجت الاسلام سید محمد ابراهیم ساجدی قانون شناسی ،قانون مداری و قانون گرایی را سه محور مهم اجرای قانون در جامعه عنوان کرد و گفت : در این زمینه با همکاری رسانه ها،حوزه های علمیه،دانشگاه ها ،آموزش و پرورش و مساجد برنامه های مطلوبی از سوی معاونت فرهنگی قوه ی قضائیه در دست اجراست .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست نزاع ،سرقت ،توهین ، تهدید و تخریب را پنج جرم دارای بیشترین فراوانی در این استان دانست و گفت : پیشگیری فرهنگی و اجتماعی ،امنیتی و انتظامی و پیشگیری قضایی سه مرحله ی پیشگیری است که باید در جامعه تقویت شود .

اجرای دوره های کوتاه مدت آموزشی برای دانشجویان ،اساتید و کارکنان دولت، تشکیل کارگروه های تخصصی دانشجویی،تقویت کارگاه های مشاوره ازدواج در دانشگاه ها،تقویت مسائل فرهنگی خوابگاه های دانشجویی و فرهنگ سازی در جامعه از مهمترین راهکارهای پیشنهادی در این نشست بود .

انتهای پیام /گ
برچسب ها: دانشگاه ، حقوقی ، قضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.