رژیم صهیونیستی تماس با نهادها و مقامات اتحادیه اروپا را معلق کرد

به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر برچسب گذاری محصولات شهرک نشینان صهیونیست، بنیامین نتانیاهو دستور تعلیق تماس با نهادهای این اتحادیه را صادر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، پس از آن که اتحادیه اروپا دستور برچسب گذاری روی  محصولات وارد شده از شهرک های سرزمین های اشغالی در کرانه باختری را صادر کرد، رژیم صهیونیستی اعلام کرد تماس با مقامات و نهادهای اتحادیه اروپا را که با فلسطینیان وارد صلح شده اند، به حالت تعلیق در می آورد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد: "بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم روز گذشته به این وزارتخانه دستور داد در روابط با نهادهای اتحادیه اروپا در هر مسئله ای که مرتبط با روند دیپلماتیک با فلسطینیان است، بازنگری کند."

تا پایان این بازنگری، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور تعلیق تماس با مقامات و نهادهای اتحادیه اروپا را صادر کرد.

اتحادیه اروپا 11 نوامبر سال جاری میلادی (20 آبان 94)، دستورالعمل جدیدی برای شناسایی برخی از محصولات ساخت شهرک نشینان صهیونیست در اراضی اشغالی فلسطین منتشر کرد. صدور این دستورالعمل بدان معناست که محصولات کشاورزی و برخی دیگر از محصولات فروخته شده تولید شهرک نشینان صهیونیست در کشورهای اتحادیه اروپا باید برچسب گذاری شوند.

نتانیاهو این اقدام را ریاکارانه و تبعیض آمیز خواند و گفت: چرا اتحادیه اروپا این محدودیت ها را در دیگر مناطق درگیر سراسر جهان اعمال نکرده است؟

با صدور این دستورالعمل، همه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا باید قانون برچسب گذاری روی محصولات شهرک نشینان صهیونیست را عملی کنند. انگلیس، بلژیک و دانمارک پیشتر روی بیشتر محصولات رژیم صهیونیستی – ازجمله میوه و سبزیجات -- برچسب گذاری کرده اند تا آنها را از محصولات دره اردن در کرانه باختری متمایز کنند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد تماس با مقامات و نهادهای اتحادیه اروپا شامل کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس نمی شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار