ادعای مقام ارشد صهیونیست: جنگنده‌های روسیه گهگاه حریم هوایی ما را نقض می‌کنند

آموس گیلاد ادعا کرد با وجود نقض حریم هوایی رژیم صهیونیستی بوسیله جنگنده‌های روس، روابط امنیتی دو طرف مانع از ایجاد بحران می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، «آموس گیلاد،» رئیس دفتر امنیتی دیپلماتیک وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، ادعا کرد: روسیه از زمان آغاز حملات هوایی به سوریه، چندین بار حریم  هوایی ما را نقض کرده است.


او با اشاره به حادثه سرنگونی جنگنده روس بوسیله ترکیه گفت: با این وجود، روابط امنیتی دو طرف، از وقوع حوادثی از این دست جلوگیری می‌کند. این مقام صهیونیست افزود: پوتین و نتانیاهو در ملاقاتی که حدود دو ماه پیش با یکدیگر داشتند بر سر مسائل امنیتی مشترک توافق کردند.


گیلاد همچنین با اشاره به جنگ لفظی روسیه و ترکیه، به دلیل حادثه هفته گذشته، اعلام کرد اردوغان باید از سرنگونی جنگنده روسیه پشیمان و شرمنده باشد.


نتانیاهو در این دیدار ادعا کرد: ما با ممانعت از رسیدن تجهیزات نظامی ایران به حزب‌الله لبنان، از تشکیل جبهه‌ای مخالف در بلندی‌های جولان  جلوگیری خواهیم کرد. 


نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 8 مهر) به مسکو سفر و با رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرد. آن‌ها برای ممانعت از برخورد جنگنده‌هایشان در آسمان سوریه، با یکدیگر گفتگو و توافق کردند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار