شورای عالی سینما اتفاقات خوبی را رقم زده است

معافیت گمرکی بیمه طلایی،‌دیجیتالی کردن سینماها بخشی از اتفاقات شورای عالی سینما است.

شورای عالی سینما اتفاقات خوبی را رقم زده است
محسن علی اکبری تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص شورای عالی سینما گفت: شروع شورای عالی سینما اتفاق خوبی بود چرا که برای هنرمندان عرصه سینما در طول 30 سال کمتر پیش آمده بود که هنرمندان با رئیس جمهور که نفر اول قوه مجریه در کشور است جلساتی داشته باشند این جلسات بسیار کارشناسی و تخصصی است البته با دولت‌های مختلف هم جلساتی داشتیم اما جلسه‌ای صرف به نام سینما نبود.
 
وی افزود: احساس می‌کنم در حوزه‌های دیگر فرهنگ و هنر نیاز است از همین شوراها تشکیل شود تمام دغدغه‌ ما ارائه راه حل‌های تخصصی توسط خود هنرمندان با رئیس جمهور و ارائه راهکارهای حقوقی به آن مشکل است زمانی که معاونت سینمایی تبدیل به سازمان سینمایی شد شاید یک زمان 4 ساله طول می‌کشد اما با توجه به حضور شورا و افراد صاحب نظر این موضوع کمتر از 6 ماه اتفاق افتاد.
 
وی در خصوص اتفاقات مهمی با حضور شورای عالی سینما گفت: معافیت گمرکی واردات تجهیزات سینمایی اتفاق افتاد و اولین تیم که از این قانون استفاده کرد تولید کننده فیلم محمد (ص) بود که نزدیک 5 میلیارد عوارض گمرکی داشتند که با این قانون یک ریال هم پرداخت نشد اتفاق دیگر بیمه طلایی اهالی سینما که بسیار مشکل‌ساز شده است که بحث درمان، مسکن، امنیت شغلی را مد نظر داریم همچنین اختصاص 2 هزار واحد مسکن مهر در پرند و پردیس به اهالی سینما است.
 
وی ادامه داد: دیجیتالی کردن سالن‌های سینما به بودجه نیاز بود که رقم 20 میلیارد اختصاص داده شد همچنین تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت فرهنگ و هنر است که با حضور اساتید هنرمندان اداره می‌شود.
 
علی‌اکبری اظهار داشت: شورای عالی سینما مصوبه هیئت وزیران بود بنابراین در راس شورا رئیس جمهور حضور داشت بعد معاون اول رئیس جمهور ریاست محترم سازمان صدا و سیما، ریاست تبلیغات اسلامی و تعداد هفت هنرمند مجموع شورا را تشکیل می‌دهند.
 
سازمان سینمایی می‌تواند از خدمات شورا عالی سینمایی استفاده کند و خانه سینما و سازمان سینمایی می‌توانند مشکلات و مسائل خود را با درج در شورای عالی راهکار پیدا کنند هر آنچه در شورای عالی سینما تصویب شود قانونی و قابل اجرا است.
 
وی در خصوص حضور رئیس جمهور در شورای عالی سینما عنوان کرد: گفته شده به دلیل مشغله‌های زیاد حضور پیدا کنند اما در طول سال دو جلسه یک ساعت برای رئیس جمهور امکان حضور وجود دارد که با پیگیری وزارت فرهنگ و ارشاد  و رئیس سازمان سینمایی باید این جلسات تشکیل شوند و اگر قرار باشد مصوبه‌ای در شورا باشد و اجرا باشد باید شخص رئیس جمهور حضور داشته باشد.
وی در خصوص کمبود سالن سینما خاطرنشان کرد: مشکل کمبود سالن داریم همچنین زیرساخت‌های ضعیفی را شاهد هستیم به همین دلیل فیلم‌سوزی می‌شود و تهیه‌کننده مجبورند فیلم اکران کنند چرا که بهمن ماه می‌آید از طرفی در دی ماه شاهد اکران‌های زیاد هستیم که نه تنها اصل سرمایه برنمی‌گردد بلکه صد درصد زیان می‌کنند به همین خاطر باید تولیدات خود را به اندازه سالن کنیم و دولت و سازمان سینمایی بیشتر حمایت کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.