اعتراض مردم عربستان در آستانه اعدام شیخ نمر

جنبش مردمی عربستان در آستانه اعدام شیخ نمر روحانی برجسته این کشور به همراه شماری از زندانیان سیاسی در جوش و خروش بسر می برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،صدها تن از مخالفان به همین مناسبت دیروز جمعه در شرق عربستان در حمایت از فعالان سیاسی که با مجازات اعدام روبرو هستند، از بیم آنکه مبادا اجرای حکم اعدام در مورد افراد یاد شده در آینده نزدیک روی دهد، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی عربی پرس، این دومین هفته متوالی است که تعداد بسیاری از مخالفان به منظور اعلام همبستگی با شیخ نمر و دیگران زندانیان محکوم به اعدام، گردهم جمع شدند.

به گفته فعالان سیاسی شیخ نمر به همراه سه تن از مخالفان که در هنگام بازداشت پس از تظاهرات آغاز شده در سال 2011 در شرق عربستان افرادی کم سن و سال بودند، در آستانه اعدام قرار دارند.

شیخ نمر رهبری اعتراضات شکل گرفته به منظور برقراری عدالت و مساوات در مورد شیعیان را برعهده داشت.

حسین النمر گفت: هدف از این گردهمایی که پس از نماز جمعه در منطقه القطیف در شرق عربستان برگزار شد، ابراز همبستگی با شیخ نمر و سایر زندانیان سیاسی است .

حسین شمار شرکت کنندگان در این اجتماع مردمی را بین 600 تا 700 تن تخمین زده و خاطرنشان کرد: تظاهرکنندگان تصاویر شیخ نمر را در دست داشتند. تجمع بزرگی شکل گرفت و گردهمایی مشابهی در هفته گذشته در شهرک العوامیه در منطقه الشرقیه نیز برگزار شد.

سازمان عفو بین الملل در اواخر نوامبر (اوایل آذرماه) با صدور بیانیه ای نسبت به اعدام قریب الوقوع بیش از 50 زندانی در عربستان بر اساس اطلاعات دریافت شده از رسانه های گروهی نزدیک به مقامات سعودی ابراز نگرانی کرد.

سازمان مزبور به عنوان یک نهاد غیردولتی تاکید کرد: شیخ نمر النمر و سه جوان از جمله علی النمر و دو فعال سیاسی دیگر به وضوح بر اساس محاکمه ظالمانه محکوم شده اند.

منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
برچسب ها: شیخ نمر ، اعدام ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار