فرانس24:

آمریکا از تغییر موضع فرانسه در قبال اسد حمایت می کند

تغییر مواضع دیپلماسی فرانسه در خصوص برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه از سوی واشینگتن نیز حمایت می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس بیست و چهار، فرانسه دیگر مسئله برکناری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به عنوان یک پیش شرط برای انتقال حکومت از راه های سیاسی مطرح نخواهد کرد. اما دستگاه دیپلماسی فرانسه همچنان بر این باور است که رئیس جمهور سوریه در پایان روند انتقال حکومت در آینده سیاسی کشور جایی نخواهد داشت.

گزارشگر این شبکه در خصوص تغییر دیپلماسی فرانسه گفت: بر اساس دیپلماسی فرانسه، بشار اسد می تواند رئیس جمهور سوریه بماند. دیپلماسی فرانسه دستخوش تغییر شده است.

از نظر لوران فابیوس اسد فعلا می تواند در راس قدرت باقی بماند. در این قسمت بخشی از سخنان فابیوس پخش شد. وی هدف از انتقال سیاسی حکومت را برکناری اسد دانست، اما در عین حال تاکید کرد که وی می تواند در جریان مذاکرات در راس قدرت باقی بماند. گزارشگر گفت: وزیر امور خارجه فرانسه برکناری بشار اسد را دیگر به عنوان پیش شرط انتقال سیاسی حکومت در سوریه مطرح نمی کند. این مواضع، با موضع گیری های قبلی وی در آغاز دوران ریاست جمهوری فرانسوا اولاند تفاوت زیادی دارد. 

بخشی از اظهارات فابیوس در ابتدای ریاست جمهوری اولاند پخش شد. وی گفت: بشار اسد یک قاتل است و از این رو باید هر چه سریع تر قدرت را ترک کند. بشار اسد شایستگی زندگی روی زمین را ندارد.

گزارشگر ادامه داد: این تغییر مواضع فرانسه از سوی واشینگتن حمایت می شود. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به یونان در پاسخ به این سوال که، بشار اسد چه زمانی باید از قدرت کناره بگیرد، گفت: من فکر می کنم که پاسخ سوال شما این است معلوم نیست که او باید برود.

گزارشگر افزود: مادامی که بحث انتقال سیاسی حکومت در سوریه مطرح است، اسد می تواند در راس قدرت باقی بماند. آمریکایی ها از از ماه ها پیش این طور موضعگیری می کردند و اکنون فرانسه نیز همین مواضع را اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار