روسیه: ‌آمریکا قاچاق نفت بدست داعش به ترکیه را لاپوشانی می کند

وزارت دفاع روسیه آمریکا را به لاپوشانی قاچاق نفت از مناطق تحت اشغال داعش به ترکیه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه روز ‌شنبه آمریکا را به لاپوشانی قاچاق نفت از مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش به ترکیه متهم کرد.

این اتهام پس از آن مطرح می شود که واشینگتن مقدار قاچاق نفت به ترکیه را ناچیز خواند.

وزارت دفاع روسیه در صفحه فیس بوک خود نوشت: هنگامی که مقامات آمریکایی مدعی می شوند ندیده اند چگونه نفت تروریست ها به صورت قاچاق به ترکیه منتقل می شود، ‌این ادعا را نمی توان صرفا مکر و حیله آنان نامید بلکه احساس ما از آن، تلاش واشینگتن برای لاپوشانی این قاچاق است.

وزارت دفاع روسیه افزود: ‌اظهارات مقامات پنتاگون و وزارت امور خارجه آمریکا یک تئاتر پوچ است.

وزارت دفاع روسیه به واشینگتن توصیه کرد به ویدیوهایی که پهپادهای آمریکایی گرفته اند و علاوه بر این شمار این پهپادها اکنون برفراز مناطق نفت خیز سه برابر بیشتر از قبل است، ‌رجوع کند.
پس از اقدام ترکیه در سرنگون کردن یک فروند بمب افکن روسی در مرز سوریه در بیست و چهارم نوامبر، ‌روسیه ترکیه را به دخالت در قاچاق نفت بدست داعش متهم کرد.

ارتش روسیه چهارشنبه تصاویر ماهواره ای و ویدیویی را به عنوان دلایل و مدارک خود برای این اثبات این امر ارائه و شخص رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و خانواده او را متهم کرد.

شماری از مقامات آمریکایی جمعه اذعان کردند قطعا مقادیر ناچیزی نفت از مرز سوریه با ترکیه در کامیون های حمل سوخت عبور می کنند اما این مقدار نفت به حدی نیست که بتواند برای بالاترین مقامات یک کشور قابل توجه باشد.

آموس هوشتاین هماهنگ کننده مسایل انرژی در وزارت امور خارجه آمریکا جمعه گفت: مقدار نفت قاچاق بسیار کم است و این مقدار نفت هم از نظر حجمی و هم درآمدی کم اهمیت تلقی می شود.

شماری از مقامات آمریکایی توضیح دادند حملات هوایی به طور قابل ملاحظه ای به تاسیسات نفتی تحت اشغال داعش آسیب وارد کرده است.

آنها افزودند نفتی که داعش استخراج می کند، ‌به طور گسترده ای در سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.

قاچاق نفت یکی از مهم ترین منابع درآمدی داعش است که براساس برآوردها هر روز یک میلیون و 500 هزار دلار از آن درآمد کسب می کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار