واشینگتن پست: عزاداری شیعیان آمریکایی و تظاهرات ضد داعش در پایتخت

صد‌ها نفر از شیعیان در پایتخت آمریکا برای امام حسین (ع) عزاداری و سپس آن را به تجمعی در مخالفت با اقدامات جنایت‌کارانه گروه تروریستی داعش تبدیل کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه واشینگتن پست نوشت: صد‌ها نفر از شیعیان روز یکشنبه در شهر واشینگتن، پایتخت آمریکا، به مدت چند ساعت برای امام حسین (ع) عزاداری و نیز آن را به تجمعی در مخالفت با اقدامات تروریستی تبدیل کردند. 

این روزنامه آمریکایی نوشت: ‌عزاداران سیاه پوش، عمدتا از منطقه واشنیگتن دی سی بودند. عزاداران در حالی که پرچمهایی در دست داشتند که نام امام حسین (ع) روی آن‌ها نوشته شده بود و سینه زنی می‌کردند، به طرف کاخ سفید راهپیمایی کردند. 

واشینگتن پست: عزاداری شیعیان آمریکایی و تظاهرات ضد داعش در مقابل کاخ سفید

این روزنامه افزود: چند روز قبل، بیش از ۲۲ میلیون شیعه و افراد دیگر در شهر کربلا در عراق - محل شهادت امام حسین (ع) - برای عزاداری حضور پیدا کرده بودند. 

مسلمانان که زنان محجبه و کودکان خردسال نیز در میان آن‌ها دیده می‌شدند، پلاکاردهایی در محکومیت گروه تروریستی داعش حمل می‌کردند. 

افراد شرکت‌کننده در این راهپیمایی، بین عابران نسکافه و پیراشکی توزیع می‌کردند تا با آن‌ها ارتباط کلامی برقرار کنند. 

واشینگتن پست در ادامه گزارش خود آورد: از زمان کشتارهای تروریستی اخیر در سن برناردینوی کالیفرنیا، برخی گروههای اسلامی و مسلمانان سر‌شناس آمریکا تلاشهای علنی مضاعفی برای انتقاد از گروه تروریستی دولت اسلامی و اسلام افراطی به عمل می‌آورند. 

تروریست‌های داعش، شیعیان و اقلیت‌های دینی دیگر را در سوریه و عراق آزار می‌دهند. 

در ادامه این گزارش آمده است: بسیاری از پلاکارد‌ها، دیدگاههای شرکت کنندگان در راهپیمایی را نشان می‌داد؛ اینکه شیعیان، قربانیان داعش و به ویژه وهابیون هستند که بیشتر در عربستان حضور دارند. 

در ردیف جلوی راهپیمایان، تعدادی پسر بچه با پوسترهایی حضور داشتند که روی آن‌ها جملاتی مانند «آمریکایی‌ها، بر ضد تروریسم وهابی متحد شوید»، «مسلمانان با داعش مخالفند» و 
 «شیعیان آمریکا در کنار قربانیان سن برناردینو هستند» نوشته شده بود. 

محبان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در سکوت رسانه‌های غربی در پوشش بزرگ‌ترین اجتماع دینی جهان در کربلا، جلوه دیگری از عشق و دلدادگی به سرور و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان را این بار در خیابانهای مرکزی لندن به ثبت رساندند.


انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار