گزارش وب سایت دویچه وله: صدور نفت ایران به کره شمالی در پی لغو تحریم های غرب

وب سایت "دویچه وله" نوشت: در صورت لغو تحریم های اقتصادی ایران، این کشور می تواند به کره شمالی نفت صادر کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت "دویچه وله" در گزارشی نوشت: ایران و شش قدرت جهانی 14 ژوئیه 2015 (23 تیر 95)، به توافقی تاریخی دست یافتند. طبق این توافق، ایران پذیرفت در ازای لغو تحریم های اقتصادی، فعالیت های هسته ای خود را محدود کند. لغو تحریم ها، فصل جدیدی را در مناسبات اقتصادی ایران رقم خواهد زد. چرا که این کشور برای اقلام صادراتی خود نظیر نفت به بازارهای جهانی دست خواهد یافت. 

در ادامه این گزارش با استناد به بخش تحقیقات کنگره آمده است: ایران تصمیم دارد پس از لغو تحریم های اقتصادی، به کره شمالی نفت صادر کند. با توجه به مناسبات دوستانه ای که میان تهران و پیونگ‌یانگ وجود دارد، انتظار می رود صادرات نفت ایران به کره شمالی بلافاصله پس از لغو تحریم ها از سر گرفته شود. پیش بینی می شود کره شمالی در ازای واردات نفت ایران، تجهیزات نظامی در اختیار این کشور قرار دهد.

"کنت کاتزمن" – تحلیگر خاورمیانه – در این خصوص اظهار داشت: "از آنجایی که ایران و کره شمالی هر دو در لیست تحریم های آمریکا و متحدانش قرار دارند، دارای اشتراکاتی هستند که آنها را به هم نزدیک می کند."

نگارنده گزارش در پایان با طرح ادعاهایی بی اساس می نویسد: با توجه به اینکه کره شمالی در زمینه اقتصاد نمی تواند شریک تجاری مناسبی برای ایران باشد، تهران و پیونگ‌یانگ می توانند در ازای صادرات نفت، همکاری های نظامی داشته باشند. این دو کشور از دیرباز در زمینه سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک، به تبادل اطلاعات پرداخته اند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار