ادعای دیلی بیست: آیا پوتین سیاست خود را تغییر خواهد داد؟

به ادعای پایگاه اینترنتی دیلی بیست، فساد داخلی حکومت روسیه و مبارزه برای ایجاد اصلاحات، مهمترین نگرانی کنونی مردم این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی دیلی بیست در گزارشی ادعا کرد: بیشتر مردم روسیه ولادیمیر پوتین را مسئول فساد در بالاترین سطوح حکومت این کشور می‌دانند. بر اساس نظرسنجی مرکز «لوادا،» پوتین می‌خواهد همه چیز را کنترل کند؛ بنابراین او مسئول هر دو  جنبه خوب و بد امور خواهد بود.


به ادعای این سایت آمریکایی، 37 درصد افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی مذکور اعتقاد داشتند پوتین مسئول همه‌جانبه فساد حکومتی این کشور است، 43 درصد او را تا حد زیادی مقصر شناختند و تنها 3 درصد وی را مبرا دانستند. با این وجود، به نظر نمی‌رسد پوتین قصد داشته باشد مقامات بلندپایه حکومت را به دلیل فساد تحت تعقیب قرار دهد یا اخراج کند.


اما چه کسی باید سیاست روسیه را تغییر دهد؟ حزب لیبرال مخالف دولت این کشور به طور حتم نخواهد توانست تغییری ایجاد کند. حتی لیبرال‌ترین سیاستمداران روس نیز تصور نمی کنند این حزب به دنبال پیروزی در انتخابات بعدی روسیه باشد. بنابراین هر تغییری تنها به دست پوتین و دایره نزدیکان او امکان پذیر است.


در پایان این گزارش ادعا شده است: حتی اگر مقامات لیبرال حاضر در حکومت روسیه بخواهند بر عقاید او تأثیر بگذارند، نداشتن نظام انتخاباتی به معنای واقعی آن، نبود رقابت، قدرت سیاسی متمرکز و حکومت انحصاری که به طور مداوم نخبگان کشور را به سمت حمایت از آن سوق می‌دهد، مانع از ایجاد تغییرات اساسی خواهد شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار