مشاور پوتین: قراردادهای تسلیحاتی ایران و روسیه افزایش می‌یابد

مشاور ولادیمیرپوتین پیش بینی کرد قراردادهای تسلیحاتی ایران و روسیه رشد قابل توجهی داشته باشد.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشا تودی؛ "ولادیمیر گوژین،" مشاور "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در امور همکاری های صنعتی- نظامی، اعلام کرد: زمانی که همه محدودیت ها علیه ایران برداشته شوند و همه تحریم ها لغو شوند، می توانیم شاهد پیشرفت جدی در زمینه همکار های نظامی و صنعتی باشیم. این اتفاق تقریبا در زمینه های که تحت تحریم ها قرار ندارند، رخ داده است و ما انتظار داریم در آینده وارد طرح های بسیار بزرگ شویم.
 
ولادیمیر گوژین در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا گفت: برداشته شدن تحریم های اقتصادی بین المللی اعمال شده علیه ایران سبب خواهد شد از بستن قراردادهای تسلیحاتی میلیاردها دلار عاید روسیه شود. 

این مقام روس افزود: ایران در زمینه همکاری با شرکت های تسلیحاتی روسیه از خود علاقه فراوان نشان داده است زیرا بخش بزرگی از نیروهای نظامی این کشور به بازسازی اساسی نیاز دارند. با توجه به این حقیقت که ایران یک کشور بزرگ است و نیروی نظامی بزرگی دارد، ما در حال برگزاری مذاکراتی درباره قراردادهای بسیار بزرگ هستیم که ارزش آنها میلیاردها دلار تخمین زده می شود.

"روسلان روخوف،" رئیس مرکز مطالعات امور راهبردی و فن آوری روسیه، اعلام کرد: برداشته شدن تحریم ها سبب خواهد ایران به یک بازار بسیار بزرگ برای تولید کنندگان تسلیحات روسیه تبدیل شود. 
این تحلیل گر گفت:‌ به طور خلاصه باید بگوییم ایران به همه چیز نیاز دارد. آنها سامانه های غیر جنگی، سیستم هایی برای کنترل ارتباطات الکترونیکی، هواپیماهای بدون سرنشین، هواپیماهای شناسایی و همچنین به تجهیزات مخابراتی نیاز دارند.

"رجب صفروف،" رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه، اعلام کرد: شرکت های روسیه برای ورود به بازار سخت افزارهای نظامی و تسلیحاتی ایران رقابت شدیدی با چین دارند. 
با توجه به این حقیقت که روسیه در گذشته قرارداد سامانه ضد هوایی اس سیصد را به ایران به حالت تعلیق در‌ آورد، موضوع کمی پیچیده می شود؛ اما تولید کنندگان چینی در تاریخ روابط خود با مشتریان ایرانی با چنین رویدادی مواجه نشده اند. صفروف گفت: بازار متنوع است. سهم روسیه در این میان شصت یا هفتاد درصد است و سهم چین سی تا چهل درصد خواهد بود.

در سال 2010، شورای امنیت سازمان ملل متحد همه کشورها را از فروش سامانه های تسلیحاتی مهم به ایران منع کرد از کشتی های جنگی گرفته تا هواپیماهای و تا تجهیزات توپخانه ای. در نتیجه صدور این قطعنامه، روسیه در سال 2011 به صورت داوطلبانه قرار داد سال 2007 در ارتباط با فروش سامانه موشکی ضد هوایی اس سیصد به ایران را به حالت تعلیق در آورد. با این حال، "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در سال 2015، پس از دست یابی به توافق هسته ای میان قدرت های جهانی و ایران، دستور از سر گیری فروش این سامانه را به ایران صادر کرد.


انتهای پیام/ 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار