جهانگیری در اجلاس سیاست بی طرفی ترکمنستان:

تهران آماده همکاری در جهت صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی است

معاون اول رییس جمهور با اشاره به گسترش خشونت و افراطی گری در منطقه گفت: امنیت هر کشور را منطقه پیرامون آن تعیین می‌کند.

جهانگیری: به زودی شاهد لغو تحریم‌ها خواهیم بود
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری امروز (شنبه، 21 آذر) در افتتاحیه اجلاس سیاست بی طرفی، همکاری بین المللی جهت صلح، امنیت و توسعه که در کشور ترکمنستان برگزار شده است، تاکید کرد:‌ سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این اساس است که امنیت همسایگان را امنیت خود می‌داند.

وی ضمن قدردانی از مهمان نوازی گرم و صمیمانه رییس جمهور ترکمنستان، تبریک صمیمانه ملت و دولت ایران به مناسبت فرا رسیدن سالگرد بی طرفی این کشور را اعلام کرد و گفت: ایران از نخستین کشورهایی بود که از تصمیم ترکمنستان مبنی بر اتخاذ سیاست بی طرفی حمایت کرد و بر همین اساس، تهران، تقویت روابط دوستانه و تحکیم مرزهای دوستی،‌ برادری، صلح وامنیت را مثبت ارزیابی می کند.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور و نیز با یادآوری ظرفیت های بالقوه برای توسعه ی مناسبات تهران – عشق آباد اظهار داشت: روند توسعه مناسبات فی مابین با اراده روسای جمهور دو کشور بصورت پایدار در جریان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیچیده شدن شرایط منطقه به خاطر حضور کشورهای فرامنطقه ای اظهار داشت: منطقه ی ما هر روز شاهد فجیع ترین اتفاقات از سوی کسانی است که به نام عدالت و اسلام مرتکب جنایات مختلف می شوند.

جهانگیری لزوم حرکت و همبستگی جهانی در برابر این جنایات را خاطرنشان ساخت و با اشاره به سیاست تهران برای ارتقای روابط با همسایگان بویژه در دولت یازدهم گفت: آمادگی داریم با کشورهای منطقه بویژه ترکمنستان در همه ی زمینه ها از جمله گسترش صلح، امنیت و ثبات همکاری کنیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی توانسته موضوع هسته ای که در یک دهه ی گذشته بدلیل اتهامات بی اساس به مشکلی بزرگ تبدیل شده بود را حل و فصل کند، گفت: ایران با هوشمندی، درایت و تعامل مبتنی برعقلانیت با جامعه ی جهانی توانست این مشکل را از میان بردارد و بزودی شاهد لغو تحریم های نادرست خواهیم بود که این امر زمینه و فضای مساعدی برای افزایش تعامل ایران با کشورهای منطقه و جهان فراهم خواهد ساخت.

جهانگیری در خاتمه ضمن ابراز صمیمانه ترین شادباش های رییس جمهورکشورمان به بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان به مناسبت بیستمین سالگرد اعلام بی طرفی این کشور اظهار امیدواری کرد آسمان دولت ایران و ترکمنستان و همه ی کشورهای منطقه از انوار گرم آفتاب دوستی بهره مند باشد

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار