قزوین؛

حوزه علمیه قزوین از مراکز مهم دینی در کشور تلقی می شود

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه قزوین با تربیت علمای درخشان و برجسته از جایگاه خاصی برخوردار است و در ردیف حوزه های علمیه مهم کشور محسوب می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت‌الاسلام عبدالکریم فرحانی در مراسم معارفه مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: استان قزوین شورای حوزوی فعالی دارد که با محوریت نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه قزوین امور حوزوی به‌خوبی انجام می‌شود.

وی افزود: آیت‌الله باریک‌بین تلاش‌های ماندگاری در حوزه داشتند که جای تقدیر دارد و وظیفه‌داریم از وجود علما و فضلای استان برای کمک به رشد و تعالی مدارس علمیه قزوین کمک کنیم.

حجت‌الاسلام فرحانی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) با حمات مراجع و علما و بزرگان حوزه در قم و نجف حرکتی را مدیریت کردند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه مقاطع حساسی را پشت سر گذاشته‌اند که دوره محدثین، مجتهدین و اداره امور نیازهای حوزه از آن جمله است که در دوره محدثین در شهر قزوین سابقه ارزشمندی دیده می‌شود که علمای بزرگ این دیار شهید ثالث، مرحوم زرآبادی و شیخ مجتبی قزوینی که رهبری معظم انقلاب در سفر تاریخی خود به این استان از این عالم فرهیخته و بزرگ یاد کردند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام ابراهیمی یکی از همین علمای این دیار است که آثار و تألیفات ارزشمندی دارند که نمونه آن جمع‌آوری بیانات ارزشمند حضرت رسول گرامی اسلام است.

حجت‌الاسلام فرحانی در ادامه ضمن تقدیر از خدمات حجت‌الاسلام ابراهیمی مدیر سابق، حجت‌الاسلام علی عباسی را به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان قزوین معرفی کرد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ت


برچسب ها: حوزه ، علمیه ، مراکز ، مهم ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.