اقتصاد آمریکا وابسته به دانشجویان ایرانی است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: 5 هزار و 400 نفر از دانشجویان ایرانی در کشور آمریکا مشغول به تحصیل هستند که اگرچه این آمار بالایی نیست اما قسمت عمده‌ای از اقتصاد کشور آمریکا به این افراد وابسته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری ریاست جمهوری امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برگزیده که در سالن اجلاس سران برگزار شد؛ گفت: بزرگترین سرمایه ما برای کار نیروی انسانی و جوانان ما هستند که در اقتصاد روز دنیا بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ما در زمینه نیروی انسانی بهترین جوانان را در اختیار داریم به گونه‌ای که پنجمین تولید کننده مهندس در دنیا هستیم و 32 میلیون جوان در حال حاضر در کشور وجود دارند که حدود 4.8 میلیون نفر از آنها دانشجو هستند. 

وی با بیان اینکه 50 هزار نفر از دانشجویان ما در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند گفت: اینکه دانشجویان ما در خارج از این مرز و بوم تحصیل کنند به خودی خود مشکلی نیست و حتی نقطه قوتی محسوب می‌شود زیرا با تکنولوژی‌های جدید آشنا می‌شویم ولی مشکل ما این است که آنها را در آینده نمی‌توانیم جذب کنیم و در حال حاضر به نیروی انسانی در کشور توجهی نمی‌شود که برای حل این مشکل نیاز به پلت‌فرم‌های دیگری داریم. 

وی در همین خصوص ادامه داد: از 50 هزار نفری که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند 5 هزار و 400 نفر آنها در کشور آمریکا مشغول به تحصیل هستند که اگرچه این آمار بالایی نیست اما قسمت عمده‌ای از اقتصاد کشور آمریکا به این تعداد وابسته است که این نشان از بالا بودن کیفیت نیروهای انسانی ما دارد. 

وی در پایان گفت: ما در حوزه پژوهش و تجاری سازی اتفاقات خوبی را دنبال کرده‌ایم و نسبت به دو سال پیش پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و به مدل‌های بومی رسیده‌ایم به گونه‌ای که پروژه‌های پژوهشی امسال سه برابر شده است که از دلایل اصلی آن بودجه خوبی بود که امسال به ما اختصاص داده شد و با توجه به تصویب قطعنامه هسته‌ای امیدواریم که بودجه نهایی که در طی 10 روز آینده نهایی خواهد شد بودجه خوبی را برای پژوهش در نظر بگیرند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار