نمایش یک فیلم مستند در «جنوب از شمال غربی»

در نمایش «جنوب از شمال غربی» مخاطب در بخشی از اثر مستندی را می‌بیند که مربوط به یکی از شخصیت‌های نمایش است.

پیمان محسنی تهیه‌کننده نمایش «جنوب از شمال غربی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان یک پدر «ماهیگیری» است که زن و بچه‌هایش در کارون غرق شده‌اند؛ اما در طول نمایش متوجه می‌شویم که در زمان انقلاب فرار کرده‌اند و این فرار اتفاقاتی را برای این خانواده رقم می‌زند.

وی در این راستا ادامه داد: در واقع ما در سه بخش قسمت‌های مختلف خانواده را نشان می‌دهیم. حتی تماشاگر شاهد پخش یک فیلم مستند در طول نمایش خواهد بود که مربوط به زندگی دختر در فرانسه است.

محسنی در رابطه با اجرای این نمایش توسط آقاخانی بیان کرد: در سال 1390 یک بار این نمایش توسط ایوب آقاخانی اجرا رفته است و من به خاطر ایرانی بودن فضا و داستان جذابش علاقه‌مند به همکاری با این نمایش شده‌ام. همچنین از طرفی سه خانه را به تصویر می‌کشیم که در همه آن‌ها هیچ آرامشی وجود ندارد. مهاجرتی که صرفاً از روی جوانی بوده و به نوعی پشیمان شده‌اند.

وی در خصوص تفاوت اجرای نمایش نسبت به قبل عنوان کرد: در متن هیچ تغییری صورت نگرفته است؛ اما از لحاظ شیوه اجرایی دچار تغییراتی شده که آن را برای مخاطب جذاب‌تر می‌کند.

وی درباره تهیه‌کنندگی این اثر مطرح کرد: هدف تشکیل گروهی است تا در کنار هم بتوانند یک اثر را به درستی روی صحنه ببرند، گروهی که پایدار و تئاتری که بتوان شاهد نمایش‌های بسیاری از آن بود.

محسنی با بیان این که نمایش رئال هم است، بیان کرد: شیوه اجرایی اثر رئالیستی است که حتی گاهی با رنگ‌های پارچه بطن نمایش را به گونه‌ای دیگر به مخاطب می‌رسانیم که حس غم و افسردگی کاملاً به مخاطب القاء می‌شود.

گفتنی است؛ نمایش «جنوب از شمال غربی» به کارگردانی مهدی نعمتی و تهیه کنندگی پیمان محسنی از 29 آذر الی 18 ماه در خانه موزه اسناد انتظامی ساعت 20:30 روی صحنه می‌رود.

گفتنی است؛ در این اثر بازیگرانی چون: پیمان محسنی، شیوا هجاریان، نوید رضوی، مسعود بهرامی، فرناز رنجبر حقیقی، سمیرا صحرابی به ایفای نقش می‌پردازند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار