گزارش ایندیپندنت: انگلیس، متحد بیصدای عربستان در جنگ یمن

وب سایت ایندیپندنت نوشت: دولت انگلیس از مردم می خواهد کمک های نظامی این کشور به عربستان را در جنگ یمن نادیده بگیرند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وب سایت ایندیپندنت در گزارشی به نقش انگلیس در جنگ داخلی یمن پرداخت. 

در این گزارش آمده است: انگلیس در جنگی در خاورمیانه مشارکت دارد که به ندرت در خصوص آن سخن گفته می شود. از آغاز تهاجم عربستان به یمن در 9 ماه گذشته، انگلیس با فروش موشک و جنگنده به سعودی ها، به طور نامحسوسی در این جنگ مشارکت داشته است. آمارها نشان می دهد در 7 ماه نخست سال جاری میلادی، از مجموع 4493 غیر نظامی که در تهاجم عربستان به یمن به شهادت رسیدند، 60 درصد در بمباران هوایی ائتلاف سعودی جان خود را از دست دادند. مقامات سعودی یک ماه پس از آغاز بمباران یمن در ماه مارس (31 روز منتهی به 12 فروردین)  اعلام کردند روزانه 125 حمله هوایی در این کشور انجام دادند که در نتیجه آن، دست کم 1000 بمب را بر سر مردم فرو ریختند. 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: در سال گذشته میلادی، انگلیس نخستین تامین کننده تجهیزات نظامی عربستان بود. با توجه به تعداد سلاح های انگلیسی به کار رفته در جنگ یمن و حمایت هایی که این کشور در زمینه فناوری به عربستان داشته است، نمی توان نقش انگلیسی ها را در این جنگ نادیده گرفت. در تهاجم عربستان به یمن، غیرنظامیان بیش از هر کس دیگری خسارات جانی و مالی ناشی از جنگ را به دوش می کشند.

نگارنده گزارش می نویسد: با وجود شواهد آشکار در خصوص استفاده از سلاح های ساخت انگلیس در جنگ یمن، دولت کامرون از پذیرش این واقعیت که در این جنگ مشارکت دارد، امتناع می کند. در 6 ماه نخست سال جاری میلادی، انگلیس بیش از 1000 بمب  به عربستان فروخت. این اقدام نقض آشکار قوانین بین المللی بشر دوستانه است. دولت انگلیس برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت، اعلام کرد مقامات سعودی اطمینان دادند از سلاح های ساخت انگلیس در این جنگ استفاده نخواهند کرد. با این وجود، گروهی از وکلا با غیر قانونی خواندن فروش سلاح های انگلیسی به عربستان، خواستار توقف صدور تجهیزات نظامی انگلیس به یمن شدند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار