قزوین؛

قزوین نیازمند اردوگاه نگهداری معتادان است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: ما در استان افرادی را داریم که معتاد هستند و می توانیم آنها را در محلی به نام اردوگاه نگهداری کنیم ولی متاسفانه این امکانات مهیا نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مختار کرمی با اشاره به اهداف این همایش توضیح داد: تبیین فرهنگ کمک و نیکوکاری در راستای صیانت از آسیب دیدگان اجتماعی، توسعه کمی و کیفی کمک خیران، شناسایی و جلب ظرفیت خیران برای ارتقای مشارکت، تعامل و مشارکت مدیران سازمان های مردم نهاد با خیران، به کارگیری و اشتغال بهبودیافته گان توسط خیران، تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه های دولتی و غیره از جمله اهداف این همایش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی در استان ما بیش از 20 هزار نفر معتاد داریم که به مراکز درمانی ما مراجعه می کنند.

به گفته کرمی 55 درصد آمار معتادان متاهل هستند و بیش از 10 هزار نفر از کسانی که به مراجع درمانی مراجعه می کنند خانواده بزرگی را تشکیل می دهند که در اثر اشتباه یک نفر همسر، فرزند و مادر و پدر و دیگر افراد را درگیر این موضوع کرده اند.

وی تاکید کرد: در بحث درمان اعتیاد یک مشکل معتادان و یک مشکل رسیدگی به مسائل خانواده های آنها است بنابراین در یکی دو سال گذشته طرح هایی را در استان داشتیم.

کرمی توضیح داد: وقتی فردی به عنوان معتاد جمع آوری می شود بعد از ترک، از سوی جامعه و خانواده پشتیبانی نمی شود و اشتغال ندارد و به کاری مشغول نیست در نتیجه مجدد به فضای قبلی بازمی گردد بنابراین خیران می توانند ما را در زمینه های مختلف در این حوزه کمک کنند .

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.