قزوین؛

مناظرات دانشجویی در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین برگزار می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قزوین از برگزاری مناظرات دانشجویی با عنوان نظر در دانشگاه بین‌المللی قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقزوین؛مهدی گلدوزهااضافه کرد: در این دور از مناظرات 9 گروه دانشجویی شرکت کرده‌اند.

وی افزود: برگزاری مناظره در بین دانشجویان نیز از جمله تمهیدات جامعه‌ی دانشگاهی برای ارتقاء فرهنگ گفت وگو و بسط و گسترش بحث علمی است.

گلدوزها مناظره را از ابزارهای مهم رشد فکری، شکوفایی نیروی بیان و اراده و ایمان دانسته و عنوان کرد: مناظره و جدال احسن در دین اسلام همچون دیگر ادیان آسمانی، جنبه‌ای حیاتی از دین و وسیله ای کارآمد در ابطال و رفع شبهاتی است که صاحبان مذاهب و اندیشه‌های انحرافی ایجاد می‌کنند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به اینکه ملاک داوری‌ها صرفا توانایی‌های منطقی و انسجام گروهی تیم‌ها خواهد بود و داوری ارزشی صورت نخواهد گرفت، ادامه داد: این مناظرات در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه برگزار خواهد شد و مراسم اختتامیه و تجلیل از تیمهای برتر نیز در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.

این مسئول همچنین به برگزاری موفق مسابقات ملی مناظره در استان قزوین نیز اشاره کرد و گفت: در این مسابقات تیم اتاق آسمان از قزوین عنوان نخست را کسب کرد و هم‌اکنون نیز در مرحله پایانی این رقابت‌ها در تهران با رقیبان خود به رقابت می‌پردازد.

گلدوزها از تشکیل باشگاه مناظره کنندگان جوان در دانشگاه‌های قزوین خبر داد و گفت: این باشگاه در تلاش خواهد بود تا با حضور دانشجویان با افکار متفاوت و متضاد در کنار یکدیگر فضایی جدید و با نشاط را در دانشگاه‌ها ایجاد کند.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه های کشور جهاد دانشگاهی به مدت 5 سال متولی برگزاری مسابقات مناظره در سطح دانشگاه‌های کشور خواهد بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.