جوابیه شرکت دخانیات ایران

شرکت دخانیات ایران واقع در گیلان جوابیه‌ای را در واکنش به گزارش فاجعه‌ای انسانی و زیست محیطی در محله‌ای از گیلان در این خبرگزاری ارائه کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛شرکت دخانیات ایران واقع در گیلان  در واکنش به گزارش فاجعه‌ای انسانی و زیست محیطی در محله‌ای از گیلان در این خبرگزاری جوابیه‌ای را ارائه کرده است.

در متن این جوابیه آمده است: 1-مجتمع دخانیات گیلان در جهت ایفای هر چه بهتر مسئولیت اجتماعی خود در راستای استاندارد سازی کنترل آلاینده‌های پساب خروجی، ضمن توجه به چشم اندازهای زیست محیطی و با همکاری و تعامل همه جانبه با کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست استان، طرح توسعه و بهینه سازی تصفیه خانه را با صرف هزینه‌ای قابل توجه و به صورت داوطلبانه، توسط مشاوران و پیمانکاران معتمد سازمان حفاظت از محیط زیست اقدام نموده است.

2-درحال حاضر براساس بند ب ماده 192 قانون برنامه پنجم توسعه تمامی عوامل آلاینده زیست محیطی به صورت فعلی و براساس قرارداد با مشاورین و آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت از محیط زیست مورد پایش و اندازه‌گیری مستمر قرار دارد و نتایج حاصله در اختیار سازمان محیط زیست استان قرار می‌گیرد که براساس نتایج حاصله تمامی پارامترهای خروجی پساب تصفیه خانه، میزان ذرات خروجی از کانال‌های اگزاست، شدت صوت در چهار ضلع مجتمع و همچنین گازهای خروجی در محدوده استاندارد قرار دارد.

3-این مجتمع بواسطه رعایت استانداردهای زیست محیطی و براساس ممیزی‌های انجام شده توانسته است گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS (کیفیت – محیط زیست و ایمنی) مبتنی بر ایزو 9001-14000 و 18001 را دریافت کند.

4-مجتمع دخانیات گیلان مجهز به سیستم پایش لحظه‌ای ( آنلاین) بر روی پساب خروجی بوده که این امر امکان رصد لحظه‌ای پساب را برای کارشناسان سازمان حفاظت از محیط زیست فراهم نموده است.

5-مجتمع دخانیات گیلان از زمان آغاز به کار، برای حفظ شرایط زیست محیطی در راستای سیاست‌های کلان شرکت دخانیات  ایران، از بروزترین تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب و کنترل آلاینده‌های مختلف زیست محیطی در بخش‌های آب – هوا و خاک استفاده نموده و همواره در افزایش کیفیت تولیدات، بهبود فرآیندهای تولیدی و عمل نمودن به وظایف قانونی اهتمام ویژه داشته است.

6-لازم به ذکراست، مجتمع دخانیات گیلان از معدن صنایع سرپایی این استان بوده که توانسته است نقش موثری در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار استان بخصوص شهر رشت داشته باشد.

7-لذا ضمن رد آلاینده بودن پساب حاصل از پروسه تولید، وجود گاز سمی بشدت تکذیب می‌گردد. 

گفتنی است؛ مستندات ارائه شده به سازمان حفاظت از محیط زیست استان خود گواه وضعیت مناسب پساب خروجی این مجتمع می‌باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار