ایوبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«محمد رسول‌الله‌» اسکار خود را از مردم گرفته است/ حق سینمای مستند را ادا نکرده‌ایم

فیلم «محمد رسول الله» جایزه اسکار خود را از دست مردم ایران گرفته است.

حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص حذف فیلم «محمد رسول الله» از فهرست فیلم‌های خارجی زبان اسکار بیان کرد: هیئت انتخاب ما فیلم «محمد رسول الله» را برای ارسال جشنواره اسکار برگزید؛ اما داوران ما در اسکار نیستند و داوران اسکار فیلم «محمد رسول الله» را انتخاب نکردند. فیلم «محمد رسول الله» جایزه اسکار خود را از دست مردم گرفته است. 
 
وی در خصوص وضعیت فیلم سینمایی «خانه دختر» که شایعاتی مبنی بر اکران آن منتشر شده بود، گفت: من خبر جدیدی از این فیلم ندارم. 
 
ایوبی با اشاره به اهمیت سینمای مستند در جامعه گفت: ما مستندسازان برجسته‌ای داریم، که جزو موفق‌ترین‌ها هستند و باید برای ادا کردن حق سینمای مستند تلاش کنیم. سینمای مستند ما با وجود اینکه جریان اصیل و قوی و ریشه‌دار است، مهجور مانده و امیدوارم با تأمین بودجه بیشتر و اختصاصی به این بخش از سینما، کار ویژه‌تری برای سینمای مستند و مستندسازان انجام دهیم، چون سینمای مستند گوشه‌هایی از واقعیت جامعه را به تصویر می‌کشد. 
 
رئیس سازمان سینمایی در خصوص وضعیت موزه سینما و برنامه سازمان سینمایی برای اداره آن، اظهار داشت: ما جزو چند کشور نادر دنیا هستیم که موزه سینما داریم و آن هم به دلیل قدمت بیش از 50 سال سینمای کشورمان است. ما برای طراحی داخل موزه سینما که قدیمی و  کهنه است، چند طرح را بررسی کرده‌ایم و قرار است یک طرح نهایی شود. 
 
وی افزود: در صورت قطعی‌شدن طرحی که مراحل نهایی‌شدن را می‌گذراند، فضایی ایجاد می‌شود که برای جوانان جاذبه بیشتری داشته باشد. تحولاتی در نظر داریم که اگر اتفاق بیفتد، همه از موزه سینما استقبال خواهند کرد؛ چون درحال حاضر بجز باغ و کافی شاپ و سینما جاذبه‌ای برای جوانان ندارد. 
 
  
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۵ دی ۱۳۹۴
فیلم محمد برای اسکار خیلی ضعیف بود
آخرین اخبار