توقف 6 ساعته اتوبوس گردشگران به دلیل کنار هم نشستن زن و مرد

«پلیس راهنمایی و رانندگی»، 32 گردشگر را ابتدای نائین متوقف کرد و به آنها اجازه ورود به شهر را نداد، تنها به این جرم که زن و مرد کنار هم در اتوبوس نشسته بودند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛مجری این تور، رفتار برخی ماموران پلیس را با این مسافران توهین‌آمیز دانست و گفت: برخی ماموران حتی نماز خواندن مسافران این تور را مورد تمسخر قرار دادند، چون باور نمی‌کردند شخصی که هنگام رحلت و شهادت سفر می‌کند، اهل نماز خواندن باشد!
این اتفاق کمی بعد از صدور دستور دادگستری اصفهان برای برخورد با تورهای مختلط «کویر مرنجاب» رخ داد. در حالی که قرار بود این محدودیت تنها شامل مرنجاب شود، اما به نظر می‌رسد گستره‌ی آن تا شعاع 267 کیلومتری و شهر نایین کشیده شد، با این تفاوت که این‌بار پلیس راهنمایی و رانندگی به جای نیروی انتظامی خود را موظف دانست وارد عمل شود.

جریان 32 مسافری که پس از 6 ساعت معطلی در سرمای صبحگاهی واپسین روزهای آذرماه در بیرون شهر نایین از سفر بازماندند را «کریم شادفر»، مدیر دفتر خدمات مسافرتی مسؤول این تور برای خبرنگار گردشگری ایسنا این‌طور روایت می‌کند: شب پنجشنبه، 19 آذرماه، اتوبوسی با 32 گردشگر که بیشتر آن‌ها خانواده و متاهل بودند از تهران راهی اصفهان شد، قرار بود تور دو روزه‌ای در کویر ورزنه اجرا شود. اتوبوس سه ایستگاه پلیس راه را در قم، کاشان و اردستان پشت سر گذاشت تا حوالی ساعت 5 صبح به پلیس راه نایین رسید. وقتی راننده برای کنترل مدارک به پاسگاه مراجعه کرد، پلیس به آن اتوبوس و مسافران‌اش اجازه ورود به شهر را نداد و آن‌ها را به اتهام «اختلاط» متوقف کرد.

وی سپس این سوال‌ها را مطرح کرد که آیا برخورد با تورهای مختلط جزو وظایف پلیس راهنمایی و رانندگی است؟ اگر در شرح وظایف این پلیس چنین دستوری آمده، چرا سه ایستگاه قبلی پلیس راه به وظیفه خود عمل نکردند؟! اگر مختلط نشستن زن و مرد ایراد دارد، چرا جلوی اتوبوس‌های بین راهی گرفته نمی‌شود؟ چرا بلیط صندلی‌های هواپیما بدون توجه به جنسیت مسافران شماره‌ می‌شود؟

او در ادامه گفت: مدارک راهنمای این تور، اتوبوس و راننده‌ی آن هیچ نقصی نداشت، پلیس راهنمایی و رانندگی نایین هم این موضوع را تایید می‌کند. پلیس جز مختلط نشستن مسافرانی که 80 درصدشان نسبت خانوادگی داشتند، نتوانسته بود به این تور ایراد دیگری وارد کند. راهنما حتی به خاطر همزمانی تور با شب رحلت پیامبر (ص) اجازه پخش موسیقی در اتوبوس را نداده بود، اما با همه‌ی این‌ها پلیس راهنمایی و رانندگی نایین مدارک راننده را گرفت و اتوبوس را به همراه مسافران‌اش در دمای منفی دو درجه صبح متوقف کرد تا پلیس امنیت اخلاقی نایین از راه برسد.

شادفر افزود: ماموران پلیس امنیت اخلاقی قرار بود ساعت 8 در محل حضور داشته باشند که بعد از سه ساعت تاخیر رسیدند و بعضی مسافران را بازجویی کردند، پس از جست‌وجوی چند کوله‌پشتی، مورد غیراخلاقی را به این تور وارد ندانستند. با این حال به راهنما اعلام شد این تور به دلیل مختلط بودن و انجام این سفر در ایام سوگواری، اجازه ورود به شهر نایین را ندارد.

وی ادامه داد: مسافران تا ساعت یک بعدازظهر درگیر بازجویی بودند، حتی فرصت نشده بود صبحانه بخورند، پلیس به سختی و با وساطت یکی از تورگردانان نایین "موقتا" اجازه داد آن‌ها برای صرف نهار وارد محدوده شهر نایین شوند. به راهنمای تور هم گفتند؛ اگر اجازه عبور بدهند در کویر ورزنه به حکم دادستان اصفهان با این تور برخورد خواهد شد و ممکن است مسافران آن، مثل دو تور دیگر دستگیر شوند.

مجری این تور، رفتار برخی ماموران پلیس را با این مسافران توهین‌آمیز دانست و گفت: برخی ماموران حتی نماز خواندن مسافران این تور را مورد تمسخر قرار دادند، چون باور نمی‌کردند شخصی که هنگام رحلت و شهادت سفر می‌کند، اهل نماز خواندن باشد!

شادفر درباه این تور که سرانجام با مداخله پلیس امنیت اخلاقی ناکام ماند، گفت: ما خسارت این تور را کامل به مسافران پرداخت کردیم که البته معتقدم این ضرر را می‌توان جبران کرد، ولی دیگر تحمل رفتارهای توهین‌آمیز با گردشگران را نداریم.

وی که پس از این اتفاق نامه‌ی سرگشاده‌ای را برای عذرخواهی از مسافران‌اش که تحت تاثیر چنین برخوردهای سلیقه‌ای دچار آسیب روحی شده‌اند، منتشر کرده است، به خبرنگار ایسنا گفت: سال گذشته پلیس نایین یک اتوبوس حامل گردشگران آمریکایی را 4 ساعت متوقف کرد، چون راننده یک ربع با تاخیر کارت ساعت زده بود. معلوم نیست ما تا چه زمانی قرار است شاهد چنین برخوردهای سلیقه‌ای و رفتارهای ملوک‌الطوایفی باشیم.

شادفر بیان کرد: اگر به زعم عده‌ای گردشگری جرم است، آن را در مصادیق جرم تعریف کنند تا تکلیف برای ما روشن شود. اگر پلیس بخشنامه‌ای برای برخورد با تورهای مختلط دارد، دست‌کم آن را به مجریان تور و یا تصمیم‌سازان این حوزه نشان دهد تا ما هم با حدود قوانین آشنا شویم. اگر هم چنین بخشنامه‌ای وجود ندارد نباید این انتظار را داشته باشیم که پلیس از گردشگرانی که هیچ ناهنجاری را سبب نشده‌اند و توهینی نکرده‌اند، عذرخواهی کند؟

وی گفت: در طول یک دهه فعالیتم به عنوان مجری تور در آژانسی که از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز گرفته بارها و بارها در مناطقی مختلف کشور با برخوردهایی از این دست مواجه شده‌ام که به دُمل چرکین تبدیل شده و امروز سر باز کرده است. ما تمام راه‌های قانونی را رفتیم، اما به نتیجه نرسیدیم.

وی اضافه کرد: سراغ بخشنامه و دستوری را که درباره ممنوعیت اجرای تور مختلط صادر شده را از پلیس گرفته‌ایم، اما به جواب مشخصی نرسیده‌ایم. بیش از 20 نامه به اداره میراث فرهنگی و گردشگری تهران نوشته‌ام که به نیروی انتظامی ارجاع دادند. از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پیگیر شدیم که هیچ جوابی نداند. بعد از تغییر دولت و برخوردهای منطقی آقایان سلطانی‌فر و رحمانی‌موحد با موضوع گردشگری به حل مشکلات امیدوار شده بودیم، اما باز هم اتفاقی نیافتاد.

او ادامه داد: در جلسه‌ مشترک آژانس‌دارها از معاون گردشگری پرسیدیم که آیا اجرای تورهای مختلط ممنوع است که ایشان این موضوع را رد کردند، البته متذکر هم شدند ما (آژانس‌ها و راهنمایان تور) حق نداریم از نیروی انتظامی درخواست کنیم بخشنامه‌شان را نشان دهند. پس ما باید چه کار کنیم اگر اجرای تور مختلط ممنوع نیست، چرا جلوی این تورها را می‌گیرند، اگر هست چرا بخشنامه و دستورالعمل مشخصی ارائه نمی‌شود که ما تکلیف خود را بدانیم؟!

شادفر همچنین به جسله‌ی دو سال پیش این سازمان با وزیر اطلاعات اشاره کرد و افزود: مشکل تورهای داخلی و برخوردهای سلیقه‌ای را با وزیر مطرح کردیم که ایشان گفتند مساله از طریق وزارت کشور و نیروی انتظامی پیگیری شود که از آن زمان تا به حال نه تنها این مشکل حل نشده، بلکه بیشتر هم شده است.

در بخشی از نامه‌ی سرگشاده‌ی این مدیر دفتر خدمات مسافرتی که بیشترین تمرکز آن بر اجرای تورهای داخلی و طبیعت است، آمده: «خسته‌ایم از ناسازگاری سازمان‌های مربوط و نامربوط! خسته‌ایم از ارگان‌هایی که براحتی و هر زمان که خواسته‌اند قانون تصویب کرده‌اند و هر زمان خواسته‌اند آن را لغو کرده‌اند و هر زمان خواسته‌اند گردشگران را مجرم خطاب کرده‌اند!... کجای دنیا با گردشگر مثل مجرم برخورد می‌کنند؟...چرا باید در یک منطقه از این مملکت مسؤولان از ورود گردشگر استقبال کنند و در منطقه دیگر، گردشگر را در بازداشتگاه به جرم گردشگری نگه دارند!... شاید ما اشتباه کرده‌ایم...»
منبع:ایسنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

برچسب ها: گردشگر ، اتوبوس ، پلیس ، زن ومرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۵ دی ۱۳۹۴
باسلام . با تمام احترامی که برای آقای شادفر قائل هستم اما باید بگم توخبرها و شبکه های اجتماعی راجع به موضوع خیلی بزرگنمایی کردن و زحمات شبانه روزی پلیس را زیر سوال بردن . روزانه دها تور گردشگری خارجی و داخلی به سمت کویر و جاهای تاریخی اعزام میشن و هیچ مشکلی هم ندارند . حتما تور اعزامی مشکلات و مواردی داشته که پلیس وظیفه قانونی اقدام کرده . خواهشا یه طرفه به قاضی نرید . همین که روز شهادت و ایام بیست و هشت صفر تور بصورت مختلط قصد عزیمت به کویر را داشته خودش گویای همه چیز هست.... .. از زحمات مامورین پلیس تقدیر و تشکر می کنم و تقاضا دارم با قوت و قاطعیت تمام با کشف حجاب،هنجار شکنی ،تورهای مختلط متخلف و ... برخورد جدی تری داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۳ دی ۱۳۹۴
واقعا جای تاسف چنین حرکتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۱ ۰۳ دی ۱۳۹۴
تو ماستاشون فلفل بریزین دگه کنار هم نشینن اق این چه وضعشع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۴
کجا گفته شده اون بیست درصد کنار هم نشسته بودن مرد و زن نامحرم بودن....همچین چیزی غیر ممکنه ..چون هیچگاه خانمای ایرانی اجازه نمیدن مرد نامحرم کنارشون بشینه ..من خودم 1000 بار با اتوبوس مسافرت رفتم ...تنها جرمشون این بوده که زن و شوهر کنار هم نشسته بودن ک پلیس بهشون ایراد گرفته ...هیچ جای اسلام نداریم زن و شوهر نمیتونن کنار هم بشینن .... من خیلی طرفدار این باشگاهمم و خبراتوتو دنبال میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
بزرگترییییییییییییییییییییین گناه کوچک شمردن گناه است

مسخرس....مابقی که محرم نبودن مورد نداره...نه؟؟؟
والا من با اتوبوس مسافرت کردم ولی خانوم یا آقای تنها کنار هم نشستن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اوخ ی ی ی ی ی ی ی ی . جیگرم کبابید واس دانشجوهای طفلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اوخ ی ی ی ی ی ی ی ی . جیگرم کبابید واس دانشجوهای طفلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۴
کانال های ماهواره ای جم و فارسی1 و امثالهم کاره خودشو کرده
آخه بی غیرتی و بی ناموسی تا کجا؟
تا جایی که زنت دخترت ناموست بغل دس نامحرم بشینه و تو هم عین ماست و سیب زمینی نگاش کنی...
اه اه اه به آدم بی غیرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ماموران کاردرستی کردندالبته شایدحالابرخوردشون خوب نبوده باشه.اینقدرتورهای مختلط زیادشده که بایدباجدیت برخوردبشه وممکنه دربعضی مواردبرخوردهاخوب نباشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
متاسفانه دوستان بیشتر جنبه کم رنگ ولی به ظاهر پر رنگ ماجرا رو دیده اند . ولی خدا وکیلی اگر در مقابل همین پلیس راه تعدادی ارازل و اوباش به همین تور حمله میکردند اونوقت پلیس راه باید بگه وظیفه ما نیست و این کار نیروی انتظامیه ؟؟؟ دوست عزیز اینطوری نگید و کمی بیشتر به موضوع دقت کنید . در مورد تداخل تور به هر حال همگی باید به قانون احترام بگذاریم و از آن تخطی نکنیم . ممکن است نوع برخورد پلیس مربوطه کمی تند و تیز بوده ولی در کل وظیفه پلیس حفظ و رعایت قانون و جلوگیری از ناهنجاری هاست . متاسفانه در شرایطی که هم اکنون در کشور حکمفرماست غریب به اتفاق چشم به درآمد دارند بعد به موارد دیگر . حال باید از آقای شادفر باید پرسید شما فرمودید 80 درصد فامیل بودند پس آن 20 درصد دیگر چی ؟؟؟ خود ایشان دوست دارند خواهر خودشون کنار دست ی مرد غریبه ساعت ها بشینه ؟؟؟ تازه مگه چقدر افرادی را که در این تور شرکت کردند رو میشناسه ؟؟؟ یک روز اومدند دفتر ایشان و ثبت نام کردند . به هر حال ممکنه از اینکه مدت زمانی معطل شدند قصوری صورت گرفته ولی در نهایت باید از کلیه دست اندر کاران نیروی انتظامی تشکر کرد و شرکت های توریستی نیز بیشتر به قانون احترام بگذارند . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ازنیروی انتظامی تشکرمیکنیم.به وظیفه دینی خودادامه بدهند.انسان مسلمان بایداین مساله ها رارعایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ازنیروی انتظامی تشکرمیکنیم.به وظیفه دینی خودادامه بدهند.انسان مسلمان بایداین مساله ها رارعایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ دی ۱۳۹۴
پیشنهاد میکنم با هر کارون مثل راهیان نور یک روحانی بزارن تا در طول مسافرت مسافرین رو ارشاد نموده و جلوی مسائل منکراتی رو بگیره وبرای روحانیون هم اشتغال ایجاد میشه
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
واقعا مسخرس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
پلیس خوب کاری کرده ازشون ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
کار کاملا درست بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
وا اسفا.ازاین نظرات.واقعا که براتون متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۲ دی ۱۳۹۴
خدا خیر راهنمایی بده که جلوشون گزفته اصلا میگیم نسبتشون دختر خاله پسر خاله باشن آیا نشستنشون کنار هم ایراد نداره و این دست کمشو من گفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۲ دی ۱۳۹۴
محارم که اشکالی نداره کنار هم بشینن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
جالب که توی عصر ارتباطات و تکنولوژی تنها مشکل نشستن زن و مرد کنار هم. چه بسیار مردها و زن ها که کنار هم می شینن اصلا وجود هم رو حس نمی کنن یا شاید هم چند ساعت صحبت کنن و خوش باشند و چه بسار مردان و زنانی که فرسنگ ها دور از هم میشینن اما توی اذهانش هزاربار رابطه خلاف باهم برقرار می کنن. من اگر دختری داشتم انقدر قشنگ تربیتش می کزدم که کنار یک مرد که خوبه توی شهر مردان هم انسان گونه زندگی کنه. عقده ای نباشه که تا به یه جنس مخالف رسید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ﺳﻼﻡ,
ﻣﻦ ﻣﺨﻮاﺳﺘﻢ ﺑﭙﺮﺳﻢ ﻣﮕﺮ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﺭا ﺭﻭﺷﻦ ﻧﻜﺮﺩﻩ, اﮔﺮ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ اﻭﻥ اﺣﺘﺮاﻡ ﮔﺬاﺷﺖ, اﻟﺒﺘﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﻫﺮ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻋﻤﻞ ﻛﻨﻪ, اﮔﺮ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﻣﻘﺼﺮ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻣﻮاﺭﺩ ﺩﺳﺘﻮﺭاﻟﻌﻤﻞ ﺻﺎﺩﺭ ﻧﻜﺮﺩﻩ, ﺑﺎﻳﺪ ﻫﺮﭼﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺩﺳﺘﻮﺭاﻟﻌﻤﻞ ﺩﺭﺳﺖ ﻭﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﻭﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺧﻮاﺻﺖ اﻛﺜﺮﻳﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﺻﺎﺩﺭ ﻛﻨﻨﺪ.
ﻣﻤﻨﻮﻥ اﺯ ﺗﻮﺟﻪ ﺷﻤﺎ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۲ دی ۱۳۹۴
بیچاره ها....ب خدا گنا داشتن...حالا یه روز تعطیلی گیر اوردن پلیس حالشونو گرفت....الهی....!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اینهمه جرم تو مملکته ماست، فقط متاسفانه پلیسای ما روابط زن و مرد و بدحجابیشو میبینن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
سلام.بارها تو برنامه های تلویزیون مسیولین گفتن که فلان کشور فلان قدر از توریست درآمد داره ولی کشور ما یک صدم اون کشور هم از توریست درآمد کسب نمیکنه، خوب اون توریست بدبخت وقتی میبینه تو ایران پلیس با مردم خودش این برخورد رو میکنه اونم با پوشش لباس ایرانی چه برخوردی با من ميخواد کنه، پس قید مسافرت به ایران رو ميزنه، حالا که نفت روز به روز داره ارزون ميشه باید واسه درآمد زایی کشور به فکر تسهیلات بیشتر به توریست ها باشیم تا پاشون باز شه به ایران نه اینکه بدتر فراریشون بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
من با این حرکت پلیس راهنمایی و رانندگی موافقم هر فردی این صحنه رو می بینه باید تذکر بده و توقیف کنه اختلاط زن و مرد نامحرم و کنار هم نشستن اونها چیز مهمی نیست به نظر شما؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
esse
۱۱:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ن واقعا مهم نیس :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اگر چنین بوده پلیس اشتباه کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ضمن اینکه سخت گیری بی مورد باعث ضرره اما ولنگ و بازی ای هم که الان توی تورها متاسفانه خیلی زیاد مشاهده میشه و مردم نقاطی هم که تور گردشگری به آن مناطق می رود خیلی معترضند که برخی تورها متاسفانه با رفتار دور از شئون اسلامی ایرانی برای فرهنگ فردی- اجتماعی و خانوادگی آنجا خطرسازند.
بالاخره اون مردم هم باید امنیت فکری و روانی نسبت به رسوم و باورهای خودشون داشته باشنو این حقشونه.
از طرفی هم باید واقعا تورها را به گونه ای برگزار کرد که نه صاحب نور و نه مشتریان ضرر ندهند و این مقدور نیست جز با سیاست گذاری صحیح و کلی نگر نهادهای زیربط...
به امید روزی که بتونیم با تقویت بنیه فرهنگی، جاذبه های گردشگری کشور عزیزمون رو برا همه مردم داخل و خارج معرفی کنیم و از مواهبش بهره مند شیم. ان شاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
من فرمایشات رهبری را در رابطه با اختیارات پلیس ارسال کردم چرا منتشر نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۲ دی ۱۳۹۴
این راهنمای محترم تور داره مغلطه میکنه
بله، قانونی هم نداریم که گرفتن عروسی شب رحلت پیامبر ایراد داره، پس بریم عروسی بگیریم. برادر من اینا قانونا نانوشته ولی لازم الرعایتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
لازم است پلیس خودش اقدامات خود را توضیح دهد تا قضیه روشن شود خوب است بعداز آن افراد نظر بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اگر نامحرم ها کنار هم نشسته بوده اند کار درستی کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
واقعا ادم خندش میگیره.اصن یکاری بکنن وسایل نقلیه رو زنونه مردونه کنن بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
سخرانی رهبر انقلاب 93/2/7
با توجه به این که در زمان حاکمیت و اقتدار حکومت اسلامی می‌توان مراتب بعد از مرحله‌ی امر و نهی زبانی را به نیروهای امنیتی داخل (پلیس) و قوه‌ی قضاییه واگذار کرد، به خصوص در مواردی که برای جلوگیری از ارتکاب معصیت چاره‌یی جز اِعمال قدرت از طریق تصرف در اموال کسی که فعل حرام انجام می‌دهد یا تعزیر و حبس او ومانند ان نیست، در چنین زمانی با حاکمیت و اقتدار چنین حکومت اسلامی، واجب است مکلفین در امر به معروف و نهی از منکر به امر و نهی(قلبی و) زبانی اکتفا کنند، و در صورت نیاز به توسل به زور، موضوع را به مسؤولین ذیربط در نیروی انتظامی و قوه قضاییه ارجاع دهند، ولی در زمان و مکانی که حاکمیت و اقتدار با حکومت اسلامی نیست، بر مکلفین واجب است که در صورت وجود شرایط، جمیع مراتب امر به معروف و نهی از منکر را با رعایت ترتیب آنها تا تحقق غرض انجام دهند.این‌که وظیفه‌ی مردم در امر به معروف و نهی از منکر در نظام جمهوری اسلامی، اکتفا به امر به معروف و نهی از منکر قلبی و زبانی است و مراتب دیگر آن بر عهده‌ی مسؤولین است فتوای فقهی است (نه حکمی از طرف دولت).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
سلام
من محل کارم منجیل تو استان گیلانه اونجا یه ایست و بازرسی پلیس هست من خیلی از این تور هارو اونجا میبینم که اکثرا قاطی هستن و اکثرا مشروبات الکلی دارن نداشته باشد هم با هم نسبتی ندارن خلاصه یه وضعی دارن عزا و اینجور چیزی هم حالیشون نیست والا لیدرشون هم من یه بار دیدم یه نامه داشت که میگفت مجوزه که معلوم نبود چی هست (از. به. موضوع) که روال اداری نداشت خلاصه اینکه پلیس بیشتر اوقات میزاره اینا برن که دیگه کار ندارم میرن میرسن به مقصد چه ها که نمیکنن من جدا موافق سامان دادن این تور ها هستم دم پلیس ها گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۴
سلام علیکم
متاسفانه ما شدیم کاسه داغتر از اسلام
واسه خودمون نظر میدیم واسه خودمون دیگرون رو کافر می دونیم و ... من نمی دونم کتاب خدا و دین اسلام رو چرا انجام نمیدیم .. پیامبر اسلام تو هر سنی بود به فکر یادگیری بود بعدش ما آدمای نادان فتوا میدیم تو هرکاری ....
این دوستان مامور انتظامی و همه کسانی که این پست رو خوندن یادتون باشه ما اگر در لباس مقدسی هستیم نباید عقاید شخصی رو با این چیزا ترکیب کنیم و از جلوی خودمون فتوا بدیم که اینها گناه می کنن و ... هرکسی بایستی وظیفه خودشو انجام بده .. همه ما اون دنیا بایستی جواب پس بدیم ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
کم کم جلو تاکسی ها رو هم میگیرن
میگن چرا کنار هم نشستین :|
و من الله توفیق..
س.ن.ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۲ دی ۱۳۹۴
قطعا به این صورت که ایشان می فرمایند نبوده ویک اشکال اساسی واخلاقی داشته که پلیس برخورد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
خدا اخرو عاقبت ملتو بخیر بكند انشاالاه.ٔٔٔ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
خدا اخرو عاقبت ملتو بخیر بكند انشاالاه.ٔٔٔ.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۰۲ دی ۱۳۹۴
با سلام پیرو خبری که زدید میخواستم منم خبری رو اعلام کنم گر چه تاریخ گذشتس ولی درد ما هم هست ما خرداد ماه امسال دقیقا روز 3 خرداد از طریق یکی از معتبر ترین آژانس های مسافرتی یک اتوبوس گرفتیم برای سواد کوه و منطقه پلنگ دره تمام مسافران هم دانشجو و همکلاس به همراه استاد خود بودیم 5 ساعت بعد از راه افتادن به ابتدای منطقه پلنگ دره که رسیدیم دیدیم ماشین رو متوقف کردن و هر اتوبوس و توری که میومد رو برمیگردوند و ماشین راننده رو توقیف میکردن یکی از ماموران داخل اتوبوس آمد و یک مشت حرفای بی ربط تحویل ما داد که اولا چه نسبتی دارید بعد مجوزتون کجاست و..... و جالت تر اینکه 90 درصد مسافران اتوبوس خانم بودند و تعداد خیلی کمی آقا و همه بااجازه والدین اومده بودند و همدیگرو میشناختن خلاصه کار به جایی رسید که قرار شد تور لیدر بازداشت بشه به اونم به هیچ دلیلی که ذکر نکردند و راننده ماشین رو ببره پاسگاه تا توقیف بشه و ما رو هم با ماشین که خودشون میگیرن برگردونن تهران که با کلی صحبت و قرار شد بریم پاسگاه البته اینم در نظر بگیرید در گرمای هوای که همه ناراحت بودند حتی اجازه ناهار خوردن هم بهمون ندادند و 5 ساعت تمام کنار جاده تو ماشین بودیم و رفتار خیلی زشت و زننده ماموران سواد کوه بعد از رفتن به پاسگاه سرهنگ اومد داخل اتوبوس و گفت اگر میخواید برید باید رضایت بدید که ما باهاتون کاری نداشتیم دقت کنید رضایت الکی و زوری ولی وقتی ما اعتراض کردیم با حالتی طلبکارانه گفت پس برید ازمون شکایت کنیم ما هم تا 1 هفته نگهتون میداریم خلاصه با کلی جر و بحث و اعصاب خوردی ما و آژآنس که بیچاره ها باید خسارت میدادن برگشتیم و گفتیم حالا اگر بشود تو راه بزنیم کنار و از فضای شالی کاری لذت ببریم 1 ساعتی پیاده شدیم زمانی که خواستیم برگردیم دوباره یک ماشین سمند سفید شخصی که نه پلاک نظامی داشت نه دولتی جلوی ما رو گرفت و داخل امد و از من کارت شناسایی خواست و دوباره کلی نگهمون داشتند که باید وایسید تا سرهنگ بیاد جالب تر اینکه هیج پاسخگویی در قبال رفتار زشت و زننده خودشون نداشتند و از ما رضایت نامه کتبی هم گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۱۰:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۴
بله. متاسفانه منطقه سوادکوه و مازندران بدترین منطقه ی گردشگری هست از لحاظ این برخوردها در ایران. واقعا متاسفم برای اتفاقی که براتون افتاده. بیشترین صدمه، صدمه ی روحیی هست که دوستان متحمل میشن در این شرایط.
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۱:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اصلا ادم نمیدونه با اینا چیکار کنه ... اصلا وضعیت خنده داره ... شکایت نکردین ؟ البته فایده ای هم نداشت اگه میکردین ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۲ دی ۱۳۹۴
واقعا چرا،..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
بخاطر همین کارها دولت امریکا میگه هرکسی به ایران سفر کند باید ویزایش کنترل شود ما خودمون به خودمون اعتماد اطمینان نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۲ دی ۱۳۹۴
فکر نمیکنم شما هم راضی باشی در یک سفر سیاحتی و حتی زیاری مثلا دختر خانوم شما چند ساعتی را در کنار یک جوان دوشادوش و گرماگرم و بنشیند
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۳۹ ۰۲ دی ۱۳۹۴
درسته درود برشما ، اولا همه ی ما مسلمان هستیم ان هم مسلمان واقعی ایرانی ها بهترین انسانها و بهترین مسلمانها هستند و با فرهنگ این که در دو صندلی کنار هم بنشینند هیچ وقت مشکلی پیش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۲ دی ۱۳۹۴
با سلام
بنده سوالی دارم
«تنها به دلیل اینکه زن و مرد در کنار هم نشسته بودند» یعنی چه؟ شما با این مطلب میخواهید بگویید که این حرکت حرکت زیاد بدی نیست؟
با اگر فرض را بر این بگیریم که اینها زن و شوهر باشند باز هم باید از هم جدا بنشینند.
زیرا افراد مجرد چه گناهی کردند که از این نعمت محرومند و با دیدن در کنار هم بودن انسانهای ازدواج کرده حسرت بخورند.
در ضمن شما واقعا از وضعیت اتوبوسهای جاده ای ما اطلاعی ندارید متاسفانه.
به خاطر همین بنده این حرکت مامورین راهنمایی و رانندگی را تحسین و تقاضا میکنم به این کار ادامه دهند.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۶ ۰۲ دی ۱۳۹۴
شما نمیخواد بیخودی ماموران رو تحسین کنی منم از واقعیات تور های گردشگری آگاهم ولی شما داری تمام مسافران رو با چند نفری که داخل همه این تور های هستند یکی میکنی مگه تو جامعه همه مثل شما فکر و زندگی میکنن همه جور آدم هست اینکه نیروی انتظامی بدون مجوز و دلیل جلوی مردم رو میگیره و هیچ قانونی برای این قضیه وجود نداره درسته ؟ اگه این مشکل داره خب اتوبوس قطار هواپیما همه رو زنونه مردونه کنن حالا بعد پیاده شدن چی بازم مامور دنبال ادم میزان!!!!!!!11
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۲ دی ۱۳۹۴
احيانا خوب نيستي با اين طرز فكرت؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۲ دی ۱۳۹۴
ان وقت میگویند امریکا فلان نامه را نوشته جهت ورود به ایران . اشکال همین جاست نه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۲ دی ۱۳۹۴
اسم امریکا میاد بعضی ها بر نمی تابند ، مثل اینکه نام ابا و اجدادشان را غیر محترمانه به زبان میآورند.
آخرین اخبار