مشهد؛

دولت نیجریه از نشر اندیشه امام خمینی(ره) می هراسد

شاگرد رهبر شیعیان نیجریه با بیان اینکه دولت نیجریه بوکوحرام واقعی است، از هراس دولت نیجریه از نشر افکار امام خمینی(ره) در این کشور پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول طلاب نیجریه در مشهد در سلسله جلسات "بلال زمان" با با بیان این‌که بوکوحرام وجود خارجی ندارد، گفت: بوکوحرام خود حکومت است و از این‌که افکار امام خمینی در نیجریه گسترش پیدا کند وحشت داشته بنابراین هرروز مشکلی را برای شیعیان درست کرده و آن‌ها را می‌کشند.

حسن بالا با اشاره به این‌که اسرائیل و آمریکا گروه بوکوحرام را ایجاد کردند، افزود: آمریکا و اسرائیل دوست ندارند که مردم نیجریه شیعه شوند و بوکوحرام یک فکر است که درست کردند و با تبلیغ در رسانه‌ها آن را در ذهن مردم گذاشتند.

وی به قتل شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی اشاره و تصریح کرد: ارتش در حسینیه به مردم بی‌دفاع حمله کرده و با جود این‌که آن‌ها سلاحی نداشتند و فقط الله‌اکبر می‌گفتند آنها را کشتند و سپس به خانه شیخ زکزاکی رفته و با قتل سه پسر و ضرب و شتم، همسر و دختر وی را زندانی کردند.

این شاگرد شیخ زکزاکی به کشتار مردم بی‌دفاع شیعه نیجریه به‌وسیله ارتش این کشور اشاره کرد و گفت: 2 سال قبل با تمام شدن روز قدس و تظاهرات گسترده مردم در این روز ارتش نیجریه به مردم حمله و 34 نفر از آن‌ها را کشتند که شیخ در این خصوص به خبرنگاران گفت: "باید صبر کنیم و هرکسی که در این راه وارد شود باید جان خود را فدا کند."

بالا به نقش انقلاب اسلامی ایران در مبارزات و تبلیغ شیخ زکزاکی در نیجریه اشاره و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شیخ زکزاکی به ایران مسافرت کرد و بعد از برگشت قرآن را با خود به نیجریه آورد و با آن به تبلیغ پرداخت.

وی با اشاره به نشر اسلام و تشیع در نیجریه و کشورهای اطراف، گفت: تظاهرات روز قدس در نیجریه به‌صورت گسترده انجام شد و نیز با تبلیغ اسلام در رسانه‌ها و جمعیت شیعه به میلیون‌ها نفر رسید و تشیع در کشورهای اطراف نیز رواج یافت و کم‌کم مردم شیعه شدند.

مسئول طلاب نیجریه در مشهد، با اشاره به سابقه انقلاب مردم نیجریه، افزود: از صدها سال قبل انقلاب در نیجریه بود اما آن انقلاب شیعه نبود ازجمله در سال‌های قبل فردی سنی صوفی رهبری انقلابی در نیجریه بود که شیعه نبود اما محب اهل‌بیت(ع) بود.

بالا به کشتار بزرگان نیجریه توسط انگلیس و سرکوب مردم این کشور اشاره کرد و گفت: شیخ زکزاکی آمد و در دانشگاه‌ها تبلیغ خود را در خصوص دشمن‌شناسی، اخلاق و پیامبر شروع کرد اما به سبک تشیع نبود.

وی با تجلیل از مردم ایران در ابراز همدردی با شیعیان نیجریه، گفت: از زمانی که ارتش نیجریه شروع به کشتار شیعیان کردند، مردم اظهار محبت داشته و مردم نیجریه این هم‌دردی را پاس می‌دارند.

جلسات "بلال زمان" به همت فرهنگسرای زیارت مشهد در 8 مسجد منتخب مشهد هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.