گزارش واکس: چرا اعضای داعش، این گروه تروریستی را ترک می‌کنند؟/ از چاه مرگ تا کودکان انتحاری

وب‌سایت واکس در گزارشی به تجربیات دلهره‌آور تعدادی از اعضای سابق گروه تروریستی داعش پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت واکس در گزارشی نوشت: تمام کسانی که از زندگی تحت فرمان گروه تروریستی داعش سخن گفته‌اند، آن را تجربه‌ای تلخ و هراسناک توصیف کرده‌اند. اما تاکنون تعداد این افراد زیاد نبوده است؛ زیرا اغلب آن‌ها نمی‌توانند از دست این گروه تروریستی جان سالم بدر ببرند.

در آخرین شماره نشریه «دیدگاه‌ها درباره تروریسم،» گزیده‌ای از تجربیات اعضای سابق داعش منتشر شده است. داستان‌های وحشتناک و دلهره‌آور این افراد، پنجره‌ای را به سوی شیوه زندگی به سبک داعش و ضعف‌های این گروه تروریستی می‌گشاید.

یکی از این افراد درباره تجربیات خود گفت: داعش از چاهی به نام «حوت» برای شکنجه زندانیان استفاده می‌کرد. تروریست‌ها چشمان زندانیان را می‌بستند و سپس به آن‌ها می‌گفتند شما آزاد هستید راه بروید. زمانی که زندانیان بخت‌برگشته شروع به حرکت می‌کردند، در چاه مذکور می‌افتادند. این چاه بوی وحشتناکی داشت؛ زیرا اجساد قربانیان پیشین برای مدتی طولانی در آن‌جا مانده بود. من شاهد سقوط حدود 300 نفر در آن بودم. 

یکی دیگر از اعضای سابق این گروه تروریستی گفت: داعش برای تصرف شهر رقه سوریه، از بمب‌گذاران انتحاری کودک استفاده کرد. این روش بسیار مؤثر بود، زیرا زمانی که این کودکان به نظامیان نزدیک می‌شدند، آن‌ها نمی‌توانستند حدس بزنند این کودکان بمب‌گذار هستند یا خیر و ترجیح می‌دادند به جای شلیک گلوله به سمتشان، فرار کنند.

در ادامه این گزارش آمده است: اعضای سابق داعش در گفتگو با نشریه مذکور، خشونت مفرط را عامل اصلی فرار خود اعلام کردند. یکی از آن‌ها در این باره گفت: اگر عناصر داعش دیگر نیازی به یک عضو نداشتند یا از او خوششان نمی‌آمد، به راحتی گردنش را می‌زدند.

آن‌ها همچنین تفاوت میان سخن و عمل داعش را یکی دیگر از علل فرار خود عنوان کردند. به طور مثال یکی از افراد مذکور در این خصوص گفت: زمانی که دیدم یکی از تروریست‌ها به زنی تجاوز کرد و مجازات نشد، از این گروه زده شدم.

بنابر گفته‌های تعداد دیگری از این افراد، بسیاری از کسانی که به گروه تروریستی داعش می‌پیوندند، به دنبال رفاه و کسب درآمد بیشتر هستند؛ در حالی که چنین مسئله‌ای صحت ندارد. اغلب آن‌ها پس از پی‌بردن به این موضوع، دیگر حاضر به ادامه همکاری با داعش نیستند؛ اما نمی‌توانند از دست آن‌ها بگریزند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار