سی ان ان: افزایش کم‌سابقه نگرانی‌ها در آمریکا از پیوستن مردم به داعش

حضور عناصر وابسته به داعش در آمریکا، سبب نگرانی کم‌سابقه مقامات این کشور شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، بنابر اظهارات مقامات واشینگتن، فعالیت داعش در آمریکا در سال جاری میلادی سبب افزایش کم‌سابقه محاکمه‌های فدرالی در این کشور شده است. براساس اطلاعات دادگستری آمریکا، دادستان‌های این کشور از آغاز سال 2014 (دی ماه 1392) تاکنون، بیش از 80 نفر را به دلیل ارتباط با جرایم تروریستی جریمه کرده اند. این درحالی است که دست‌کم 60 مورد از این جرایم مربوط به داعش و در سال جاری بوده است.

باراک اوباما به تازگی رسانه‌های آمریکایی را به دلیل اشاعه ترس و اضطراب از داعش سرزنش کرد؛ اما تعداد بالای محاکمه‌ها و تحقیقات قضایی انجام شده در دادگستری، حاکی از ترس و نگرانی مقامات این کشور است. این محاکمه‌های قضایی در تمام 30 منطقه فدرالی آمریکا صورت گرفته است و میانگین سنی محکومان آنها پایین‌تر از 25 سال بوده است.

«جان کارلین،» دستیار دادستان کل امنیت ملی آمریکا در این خصوص به سی ان ان گفت: «از جهاتی، این وضع بی‌سابقه‌ترین فضای تهدید و ترس است که ما با آن مواجه هستیم.» همچنین پلیس این کشور از کشف نخستین حمله تروریستی سایبری در آمریکا خبر داد. بنابر اظهارات پلیس، یک فرد با ملیت کوزوو که در مالزی زندگی می‌کرد قصد داشت با هک کردن رایانه‌های نیروهای نظامی آمریکا، اطلاعات آنها را در اختیار داعش قرار دهد.

داعش با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌کوشد جوانان کشورهای غربی را برای پیوستن به این گروه تروریستی در سوریه و یا در کشور خودشان تشویق کند. به نظر می‌رسد این گروه تروریستی در حال حاضر بزرگترین مشکل آمریکا در حوزه امنیت ملی است؛ به گونه‌ای که ارتباط داعش با تعداد بیشماری از افراطگرایان این کشور به چالش مقامات واشینگتن تبدیل شده است. بنابر اظهارات مقامات آمریکا، حادثه تیراندازی «سان برناندینو» تأییدی دیگر بر این نگرانی است، زیرا عاملان این حمله تروریستی زن و شوهری بودند که پیش از این هیچ سابقه کیفری نداشتند.

راه حل مقامات آمریکا، دستگیری گسترده مظنونان به توطئه‌های تروریستی حتی بدون داشتن دلایل کافی است. «جیمز کامی،» رئیس «اف بی آی» در هفته‌های اخیر در این خصوص گفته است: بسیاری از این دستگیری‌ها برای جمع‌آوری مظنونان از خیابان‌ها بوده است. اما به دلایل امنیتی نمی‌توان گفت کدام یک از آنها قصد انجام حمله تروریستی داشتند.

به نظر می‌رسد پس از حادثه تیراندازی سان برناندینو، موجی از ترس و نگرانی آمریکا را فرا گرفته است و مقامات این کشور برای جلوگیری از حوادث مشابه دور تازه‌ای از بازداشت‌ها و بازجویی‌ها را آغاز کرده اند.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار