هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال

دربی مهیج تهرانی‌ها/ جنگ برای صدرنشینی

رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان ایران با برگزاری یک دیدار حساس وارد هفته دوم از دور برگشت و هفته سیزدهم خود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، هفته سیزدهم رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های کشور، گرامیداشت 200 شهید والیبالیست، عصر امروز با برگزاری 6 دیدار در تهران،‌ گنبد، اردکان، ‌ارومیه و آمل پیگیری خواهد شد. 

جنگ حساس برای صدرجدول
در حساس‌ترین دیدار این هفته از مسابقات تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی در حالی در خانه والیبال تهران به مصاف هم خواهند رفت، که نبردی حساسی برای تصاحب صدر جدول خواهند داشت. تیم پیکان تهران با پیروزی‌های پیاپی خود این روزها در صدر جدول جا خوش کرده است و بانک سرمایه با هدایت مصطفی کارخانه با کسب یک برد حساس مقابل شهرداری ارومیه در چارچوب هفته دوازدهم در تعقیب این تیم است. 

دیدار دو تیم تهران و بالای جدولی از آنجایی حائز اهمیت خواهد بود که برنده این دیدار صدر جدول را به خود اختصاص خواهد داد. دیدار رفت دو تیم با پیروزی 3 بر صفر تیم بانک سرمایه در تهران پیگیری شده بود. پیکانی‌ها تنها باخت خود در 12 هفته سپری شده در این مسابقات را مقابل همین بانک سرمایه متحمل شده‌اند و بدون شک در تلاش خواهند بود ضمن جبران نتیجه دیدار رفت، جایگاه خود در صدر جدول مسابقات را به خطر نیندازند. دیدار این دو تیم از ساعت 17 در خانه والیبال تهران آغاز خواهد شد.

 فرار از بحران در خانه
تیم سوم جدول رده‌بندی، شهرداری ارومیه که با دو شکست پیاپی در هفته‌های یازدهم و دوازدهم لیگ صدر جدول را از دست داد و در رده سوم ایستاد، این هفته در یک دیدار خانگی، پذیرای ثامن‌الحجج خراسانی خواهد بود که این روزها روی نوار پیروزی قرار دارد. دو تیم ثامن و شهرداری ارومیه در هفته دوم این رقابت‌ها در مشهد با هم دیدار کردند که ارومیه‌‌ای‌ها برنده 3 بر صفر این دیدار شدند. شاگردان جبار قوچان نژاد در تلاش خواهند بود، با پیروزی در این دیدار جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهند و از تیم‌های نزدیک به خود فاصله بگیرند. با این حال آن‌ها به خوبی می‌دانند شکست دادن تیم شهرداری ارومیه در شهر ارومیه و پیش چشم هواداران پرشور این تیم کار بسیار سختی است. ارومیه هم قطعا برای شکست حریف به میدان خواهد رفت تا نتایج ضعیف خود در دو هفته اخیر را جبران کند. شهرداری ارومیه 28 امتیازی است و تیم ثامن با 21 امتیاز در رده پنجم جدول‌رده‌بندی قرار دارد.

سایپا به دنیال تداوم پیروزی
تیم سایپا تهران که این روزها نمایش ایده‌آلی از خود ارائه می‌دهد و با نتایج خوب توانسته خود را به نزدیکی تیم‌های بالای جدول برساند،‌این هفته پس از کسب پیروزی روحیه‌بخش3 بر صفر مقابل تیم شهرداری تبریز، به گنبد خواهد رفت تا در دیدار با تیم جواهری گنبد به میدان برود. شاگردان ناصر شهنازی در دیدار  رفت این دو تیم در تهران با حساب 3 بر 2 از سد جواهری بگذرد. تیم والیبال بازرگانی جواهری گنبد در پایان هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر با 9 امتیاز در رده دهم قرار دارد و برای بهبود این وضعیت به کسب هر سه امتیاز این دیدار احتیاج دارد. بازیکنان سایپا هم که در تلاش برای تداوم پیروزی‌های خود هستند، بدون شک به چیزی جز پیروزی فکر نخواهند کرد.

جدال همیشه حساس در آمل
یکی دیگر از دیدارهای این هفته رقابت‌ها،‌نبرد حساس دو تیم کاله مازندران و متین ورامین است. 
دیداری که همواره و از ابتدای حضور تیم متین در لیگ والیبال از جذابیت و حواشی خاصی برخوردار بوده است. شاگردان محمد ترکاشوند در تیم متین صالحین ورامین در هفته سیزدهم به ورامین سفر خواهند کرد تا در سالن پیامبر اعظم (ص)‌ شهر آمل مصافی دیدنی با کاله داشته باشند. کاله در هفته دوازدهم در دیداری آسان گوهر کویر بحران زده را 3 بر صفر در هم کوبید و متین صالحین هم در دیداری خانگی آرمان اردکان را شکست داد. متین و کاله به ترتیب 21 و 17 امتیازی هستند و در رده‌های چهارم و هشتم قرار دارند. جدال این دو تیم آن هم در حالی که دیدار رفت با نتیجه 3 بر 2 به سود متینی‌ها تمام شده است، خالی از حساسیت و جذابیت نخواهد بود.

کار ساده تبریزی‌ها مقابل زاهدان بحران‌زده
تیم بحران زده گوهر کویر زاهدان این هفته باید به تبریز سفر کرده و مقابل تیم شهرداری این شهر به میدان برود. آن هم در حالی که هنوز مشخص نیست که این تیم برای هزینه‌های سفر خود با مشکل مواجه خواهد بود یا خیر. تبریزی‌ها هم در خانه به این سه امتیاز چشم دوخته‌اند و امیدوارند با پیروزی مقابل نماینده شهر زاهدان بتوانند روند بهتری در ادامه مسابقات لیگ داشته باشند. این دیدار از ساعت 17 و در سالن شهید اقدمی شهر تبریز برگزار خواهد شد. تبریزی‌ها در دیدار رفت در زاهدان میهمان خود را 3 بر صفر شکست داده بودند.

آرمان و آلومینیوم نبرد اعاده حیثیت
آرمان ورزشی اردکان هم این هفته در خانه پذیرای آلومینیوم المهدی خواهد بود. آلومینیومی که این روزها حال و روز خوبی ندارد و با کسب تنها 10 امتیاز از 12 دیدار خود در رده یازدهم جدول رده‌بندی ایستاده است. آلومینیوم المهدی در حالی در هفته قبل مسابقات به مصاف پیکان صدرنشین  رفت و نتیجه را واگذار کرد که از ترکیب تیم جوانان خود بهره‌مند بود. نبرد دو تیم آلومینیوم و آرمان اردکان در هفته دوم دور رفت این مسابقات با نتیجه 3 بر یک به سود تیم آلومینیوم تمام شده بود.

**برنامه کامل هفته سیزدهم لیگ برتر والیبال مردان به قرار زیر است:

تهران، خانه والیبال: ساعت 17
پیکان تهران – بانک سرمایه

گنبد، سالن المپیک: ساعت 17
بازرگانی جواهری گنبد – سایپا تهران

اردکان، سالن آیت الله خاتمی: ساعت 17
آرمان ورزشی اردکان – آلومینیوم المهدی هرمزگان

ارومیه، سالن غدیر: ساعت 17
شهرداری ارمیه – ثامن الحجج خراسان

آمل، سالن پیامبر اعظم (ص): ساعت 17
کاله مازندران – متین صالحین ورامین

تبریز، سالن شهید اقدمی: ساعت 17
شهرداری تبریز – گوهر کویر زاهدان

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار