مشهد؛

در مقابله با بحران باید واقع بینانه باشیم

مدیر کل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت : باید دیدگاها نسبت به مدیریت بحران تغییر کند وبا رویکردی ریسک پذیرانه و پیشگری در مسیر مدیریت بحران گام برداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت علی شایان فر در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان قوچان که با موضوع امداد جاده ای ومانور تجهیزات زمستانی برگزار شد افزود:بایدبه موضوعاتی مهمی همچون آموزش , مقاوم سازی ساختمان ها وسازه ها وبه خصوص بیمه که اصلی ترین جز می باشد توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه سازمان ملل برای ۱۰ ال ۱۵ ساله پیشرو سه سند کاهش خطر پذیری تنظیم کرده است افزوداولین سند کاهش خطر پذیری و توسعه پایداری و چارچوب جهانی آموزش توسعه پایداری سازمان ملل برای تغییرات اقلیمی بسیار ضروری است .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی هم در این جلسه گفتیکی از چالش‌های جدی که در مقابله با حوادث با آن روبه‌رو هستیم، گسترش شهرنشینی بوده که طبق پیش‌بینی سازمان ملل در سال 2025 میلادی جمعیت شهرنشین و روستایی باید با هم برابر شود.

سید مجتبی احمدی با بیان اینکه شتاب حرکت به سمت شهرنشینی در ایران بسیار بالا بوده و وجود 50 درصد جمعیت خراسان رضوی در مشهد یک معضل اساسی به دلیل تراکم محسوب می‌شود، افزود: برای گسترش آمادگی، فعالیت‌های نرم‌افزاری و علمی - پژوهشی فعالیت همه جانبه‌ای در جوامع شهری و روستایی باید انجام شود که مشکل و آسیب جدی در حوادث بیشتر متوجه حوزه شهری است.

وی با تأکید بر اینکه باید تاب‌آوری در مواجه با بلایا و مدیریت سانحه به درستی انجام شود، گفت: وظیفه ارائه آموزش‌های همگانی برای افزایش تاب‌آوری و حساسیت در مقابله با حوادث و بحران‌ها بر عهده جمعیت هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی وی یادآور شد: باید به سمت پیشگیری و کاهش اثرات مخرب بلایا و آمادگی قبل از بحران حرکت کرد که برگزاری جلسات شورای مدیریت بحران می‌تواند قدم مؤثری در کسب آمادگی لازم قبل از وقوع بحران باشد.

سید مجتبی احمدی قوچان را یکی از دروازه‌های ورودی به خراسان رضوی و مشهدالرضا برشمرده و بیان کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به دلیل وجود بارگاه منور رضوی درگیر موضوعات مختلفی در ایام سال به ویژه دهه آخر صفر و فصل زمستان و بارش برف برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین و مجاورین است.

وی خاطرنشان کرد: حوادث ترافیکی یکی از معضلاتی بوده که در آینده نیز وجود دارد اما کاهش آمار تلفات جاده‌ای نشان از افزایش نگاه ایمن‌مدار دارد که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.