مشهد؛

افتتاح نخستین کانون کارشناسان رسمی دادگستری درتربت جام

دادستان کانون کارشناسان دادگستری خراسان رضوی گفت : قوه قضائیه امروز با برخورداری از قضات و کارشناسان مجرب و آراسته به اخلاق و شایستگی های اسلامی و انسانی تلاش می کنند تا خدمات مناسبی را ارائه کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محسن بهزادی فر درافتتاحیه نخستین دفتر کانون کارشناسان رسمی دادگستری در تربت جام افزود: قوه قضائیه امروز با برخورداری از قضات و کارشناسان مجرب و آراسته به اخلاق و شایستگی های اسلامی و انسانی تلاش می کنند تا خدمات مناسبی را ارائه کنند.

وی بیان اینکه فعالیت کانون های کارشناسان قوه قضائیه دستگیری واقعی در پیشبرد هدفگذاری های دستگاه قضا و برنامه های دادگستری های استانهاست، افزود: ما معتقدیم باید از ظرفیت این کانون ها به بهترین شکل استفاده کرد.

مسئول کانون کارشناسان رسمی دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد : اکنون در خراسان رضوی بیش ازیک هزار و 500 کارشناس در 56 رشته مختلف فعالیت می کنند.

بهزادی فر با اشاره به اینکه کسانی که به کارشناسی نائل می گردند از تخصص و علم بالایی برخوردارند تاکید کرد : ادارات و مردم حتما درتمامی مسائل از تظر کارشناسان رسمی دادگستری استفاده کنند.

وی اضافه کرد : استان خراسان رضوی در مقایسه با اکثر استانها از تعداد کارشناس بیشتری برخوردار است در عین حال لازم است شورای عالی تمهیداتی را در خصوص جذب نیروی بیشتری داشته باشد تا به تمام امور پرداخته شود.

ریاست دادگستری تربت جام در ادامه با اشاره به خالی بودن جایگاه این کانون در تربت جام گفت: دستگاه قضایی لازم است از کارشناسان زبده،مطمعن و مومن استفاده کند.

موحدی فر با اشاره به تسهیل کارها با انجام کارشناسی دقیق گفت : کارشناس باید کاردان وعالم باشد.

وی گفت : عملکرد کارشناس به عنوان تابلو اعتماد آمیز در دسترس همگان باشد.

ریاست دادگستری تربت جام افزود: اظهارنظر قاطع و دقیق مبتنی بر قوانین ، سرعت همراه با دقت در زمان درنظر گرفته شده توسط قاضی و پاسخگویی به تمام شبهات به دادستان باید سرلوحه کارتان باشد.

رئیس دفتر کارشناسان مناطق تربت جام ، تایباد ، باخرز و صالح آباد هم در این مراسم خطاب به کارشناسان تاکید نمود : جهت احقاق حق محرومان و اجرای عدالت بی طرفانه کارشناسی درست را انجام دهید.

حسینی با اشاره به جمعیت60 نفری کارشناسان درشهرستان افزود : تربت جام ششمین شهری است که دارای کارشناسان مجرب و پرتلاش در استان خراسان می باشد.

وی گفت : کانون کارشناسان دادگستری در هشت رشته فعالیت دارد و در برخی رشته ها همه روزه کارشناسان حضور دارند.

رئیس دفتر کارشناسان مناطق تربت جام ، تایباد ، باخرز و صالح آباد افزود : با توجه به تعداد کارشناسان فعال در تربت جام مردم و مسئولین توجه کافی به گروه ، رشته ، هیئت های کارشناسی و هماهنگ کننده داشته باشند.

حسینی تاکید کرد : کانون کارشناسان دادگستری اولین مرجع دارای اطلاعات و شناسنامه کاری کارشناس است.

در ابتدای این مراسم کارشناسان رسمی دادگستری ، قضات و حضار ، ادای سوگند کارشناسی دادگستری را قرائت نمود.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.