لرستان؛

کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در لرستان

استاندار لرستان گفت: طی 8 ماهه امسال، شاهد کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در استان لرستان بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هوشنگ بازوند صبح امروز در دیدار با داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار داشت: در استان لرستان برخی زیرساخت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این استان گریبانگیر معضلی به نام بیکاری است، از این رو اگر بخش خصوصی بخواهد سرمایه‌گذاری کند، باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: علی‌رغم کمبود اعتبارات پروژه‌های خوبی در زمینه راه و شهرسازی و زیرساخت‌ها در استان لرستان فعال هستند.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه پیمانکاران زیادی داریم که علی‌رغم اینکه طلبکار هستند، اما در پروژه‌ها فعالیت چشمگیری داشته‌اند،‌ از این رو در سطح استان لرستان، نقاط حادثه‌خیزی هستند که باید آنها را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط حادثه‌خیر در لرستان محور ازنا به شاهزند است، اظهار داشت: سالانه بیش از 12 هزار نفر در این محور کشته می‌شوند، ‌از این رو باید تلاش شود تا نقاط حادثه‌خیز این محور را اصلاح کنیم.

استاندار لرستان گفت:‌ برنامه ما در سطح استان لرستان کاهش تلفات جاده‌ای است که این برنامه در سال 92 آغاز شده و تاکنون شاهد کاهش چشمگیری از تلفات جاده‌ای در استان لرستان هستیم.

بازوند یادآور شد:‌ در سال 92 بیش از 500 نفر در جاده‌های لرستان جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در سال 93، به 475 نفر کاهش یافته و امسال نیز شاهد کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بعضی از محورها نیازمند نصب گاردریل و نیوجرسی برای جدا کردن محورها هستیم که انتظار ما از معاون وزیر راه و شهرسازی این است که با تخصیص اعتبار ما را یاری کنند.

استاندار لرستان گفت: خیلی از محورهای استان لرستان فاقد روشنایی هستند که از جمله این محورها می‌توان به محور بروجرد به دورود، کوهدشت و پلدختر و... اشاره کرد.

بازوند تصریح کرد: در محور کوهدشت به پلدختر با توجه به تردد تانکرهای نفتکش عراقی، ماهانه شاهد یک تصادف ناگوار در این محور هستیم.

وی افزود: توجه به راهداری یک امر ضروری است، زیرا تاکنون به این امر کم‌تر توجه شده و باید گفت به ازای هر کیلومتر راه ساختن، دو کیلومتر راه در کشور خراب می‌شود.

انتهای پیام/س

 

 

 

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.