آموزش های زیست محیطی در مدارس ابتدایی شهرستان بروجن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شهرکرد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: با همکاری آموزش و پرورش، تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی در شهرستان بروجن آموزش های زیست محیطی را فرا می گیرند.

شهرام احمدی افزود: این برنامه آموزشی با هدف آماده سازی اجرای طرح مدارس جامع محیط زیستی و آشنایی دانش آموزان با مسائل زیست محیطی خاص محل زندگی و حقوق خود در این زمینه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: علیرغم محدودیت بودجه و امکانات، سعی می شود تا از امکانات موجود بیشترین بهره برداری در آموزش عملی و تئوری به دانش آموزان صورت گیرد.

احمدی با بیان اینکه قرار است سازمان حفاظت محیط ‌زیست ۶۰ مدرسه ‌زیست محیطی در ۵ منطقه آب و هوایی کشور راه‌اندازی کند گفت: مدارس جامع محیط ‌زیستی که به اختصار «جم» نامیده می شوند شامل مقاطع پیش دبستانی، دبستان و متوسطه است.

وی اظهار داشت: در این مدارس، دانش‌آموزان ضمن فراگیری سواد زیست‌محیطی با مبانی مباحث اکولوژی آشنا شده و بهینه سازی مصرف، جلوگیری از هدررفت انرژی و مصرف آب و انرژی های نو را نیز فرا می گیرند.

در اولین کارگاه از این برنامه آموزشی، 60 دانش آموز پایه هفتم مدرسه فارابی شهر بروجن شرکت داشتند.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری می باشد که مرکز آن (شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد (مرکز استان) قرار دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: محیط زیست ، مدارس ، شهرکرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.