رویدادهای علمی در گردونه «چرخ» می‌چرخد

اطلاع‌رسانی به موقع و لحظه به لحظه نسبت به حوادث و رویدادهای علمی را در برنامه «چرخ» خواهیم داشت.

سیاوش صفاریان‌پور تهیه‌کننده در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برنامه «چرخ» گفت: عمومی‌سازی و ترویج علم از هدف‌های برنامه‌ و یکی از ماموریت‌های اصلی شبکه چهار است. همچنین دیگر ماموریت‌ «چرخ» اطلاع‌رسانی به موقع و لحظه به لحظه نسبت به حوادث و رویدادهای علمی که در جهان دانش اتفاق می‌افتد، ما سعی کردیم نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشیم و عکس‌العمل‌ به موقع داشته باشیم.

وی افزود: برای تهیه این برنامه از عناصر مختلف استفاده می‌کنیم. یکی از موارد عنصر سرگرم‌کننده بودن است که یکی از وظایف اساسی تلویزیون همین است؛ چرا که مخاطب انتظار ندارد مانند فضای دانشگاه باشیم. البته ما سعی کردیم با استفاده از افراد مختلفی که در حوزه دانش بیان جذاب داشته باشد، این برنامه را پیش ببریم.

تهیه‌کننده «چرخ» عنوان کرد: پیدا کردن چهره علمی که علاوه بر دانش، بیان جذاب داشته باشد کار سختی است و یکی از چالش‌های اصلی برنامه، یافتن افراد معتبر و توانمندی است که نسبت به حوادث و رویدادهای علمی با بیان جذاب صحبت کنند.

وی در خصوص بخش‌های دیگر برنامه گفت: نیمه اول برنامه در خصوص رویدادهای مهم که جنبه خبری داشته باشند، صحبت می‌کنیم. همچنین هر روز به یک موضوع می‌پردازیم. شنبه «جهان‌شگفت‌انگیز طنز»، یکشنبه «دوران کهن باستانی»، دوشنبه «آینده‌پژوهی»، سه‌شنبه «واژه‌شناسی جدید در جهان علم و فناوری»، چهارشنبه «بررسی پایان‌نامه‌های علمی» را داریم. با یک فارغ‌التحصیل که پایان‌نامه خود را تمام کرده صحبت می‌کنیم. دانشجو یکبار در مقابل اساتید از پایان‌نامه خود دفاع می‌کند و بار دیگر در مقابل مردم دفاع خواهد کرد. البته در این برنامه بررسی فضای پایان‌نامه‌ها را خواهیم داشت. متاسفانه در کشور پایان‌نامه‌ها تکراری و غیر قابل استفاده هستند. ما سعی کردیم نمونه‌های مطلوبی از آن‌ها را که در کشور استفاده شده، برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.

صفاریان‌پور در خصوص جذاب بودن برنامه خاطرنشان کرد: جذاب بودن برنامه به خاطر استفاده از گروهی از ژورنالیست‌های علمی است که نقطه متمایز ما از دیگر برنامه‌هاست، سعی می‌کنیم با حضور آن‌ها مفاهیم پیچیده علم برای مردم قابل درک باشد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.