راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها بررسی‌ می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها خبر داد.

دکتر ضیاء هاشمی معاون اجتماعی و فرهنگی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بحث حجاب و عفاف گفت: قانون حجاب و عفاف ناظر به یک هنجار اجتماعی و آموزه دینی است که لزوما یک فرم و یونیفرم نمی‌تواند تعریف شود. البته یکی از روش‌ها در بعضی از مراکز و سازمان‌ها می‌تواند باشد و آن هم به این معنی نیست که قانون، فرم پوشش خاصی را اجبار کرده باشد.

وی افزود: قانون با توجه به شاخص‌هایی که در اختیار قرار داده تاکید نموده که شاخص‌های دینی در عرصه پوشش همواره مورد توجه باشد، البته این قانون برای تمام حوزه‌ها و مراکز است و تنها دانشگاه را عنوان نکرده است.

دکتر هاشمی بیان کرد: دستگاههای مختلف مسئول ترویج حجاب هستند، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگی عمومی مصوبه‌ای در این خصوص دارند و وزارت  علوم و آموزش‌ عالی نیز دستورات و توصیه‌هایی را ذکر کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در طی دو سال گذشته با برگزاری جلسات، همایش‌ها، انتشار نشریات و مقالات و فعالیت‌های علمی که در حوزه فرهنگی و محدوده کار ما است، برای ترویج این فرهنگ داشته‌ایم و امیدواریم با مشارکت کانون‌های دانشجویی فرهنگی و گروه‌های مختلف دانشگاهی بتوانیم بیش از پیش در این جهت پیش رویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در پایان خاطر نشان کرد: همواره در به کار گیری روش‌های ترویج فرهنگ حجاب و عفاف توجه داریم که روش‌های خام، غلط و سطحی به این حوزه راه پیدا نکند چون حوزه‌های فرهنگی حوزه‌هایی است که از ظرافت‌های خاص خود برخوردار است و بایستی با نگاهی تخصصی و با دقت لازم انجام شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/


برچسب ها: فرهنگ ، حجاب ، عفاف ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار